۰ نفر

مسعود میرکاظمی؛

ماموریت سازمان برنامه و بودجه اصلاح حرکت اقتصادی است

۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۲۱
کد خبر: 562671
ماموریت سازمان برنامه و بودجه اصلاح حرکت اقتصادی است

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:به گونه‌ای در راستای اصلاح حرکت اقتصادی باید تصمیم گیری شود که منویات مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی مر قانون باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ مراسم تودیع و معارفه خاکساری و نژادحسینی رؤسای سابق و جدید مرکز حراست سازمان،  به ریاست سیدمسعود میرکاظمی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه  برگزار شد.

 میرکاظمی با اشاره به اهداف عالی سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اصلاح حرکت اقتصادی گفت: به گونه‌ای در راستای اصلاح حرکت اقتصادی باید تصمیم گیری شود که منویات مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی، سیاست‌ها در بخش‌های مختلف و اسناد بالادستی مر قانون باشد.

وی تصریح کرد: سال‌ها هزینه‌های گزافی به کشور تحمیل شده است ولی دستاوردی نداشته است لذا تمام تلاش و اهداف ما تجدید نظر در ساختار‌ها و برنامه محور بودن نظام بودجه ریزی کشور است که در این راستا همه بخش‌ها باید کمک کنند که وظایف مرکز حراست سازمان جهت هماهنگی و کمک، بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

معاون رییس جمهور با تاکید براینکه ایران کشور فقیری نیست خاطرنشان، کرد: استراتژی ما در سازمان برنامه و بودجه این است که سطح زندگی مردم بهبود پیدا کند هر چند نقش تحریم‌های ظالمانه دخیل است ولی موضوع اصلی نحوه مدیریت بوده است که عده‌ای روز به روز ثروتمند شده اند و در مقابل سطح فقر گسترش پیدا کرده است و قشر فقیر هر روز فقیرتر شده، لذا چهره فقردر کشور باید از بین برود.

وی با بیان اینکه پایین بودن درآمد خانوار‌ها ما را رنج می دهد، تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها سطح درآمد خانوار‌ها از سطح متوسط خیلی پایین است لذا توزیع ناعادلانه ثروت و امکانات باعث این مهم شده است، و برای رفع این ناهنجاری‌ها و بی عدالتی از همه دانشگاهیان، صاحبنظران و کارشناسان زبده سازمان برنامه بودجه استفاده خواهد شد تا شرایط مطلوب که مدنظر ماست حاصل شود.

میرکاظمی افزود: مرکز حراست سازمان برنامه و بودجه برای شناسایی نیرو‌های انقلابی جوان مومن، کارشناس، نخبه، شایسته و تحصیلکرده که دغدغه‌هایشان بهبود شرایط و عبور از مشکلات اقتصادی است می‌تواند کمک شایانی بکند لذا برای ارتقای جوانان شایسته و معرفی آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نکند.

وی به وظیفه دیگر مرکز حراست سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد، گفت: صیانت از کارمندان، برنامه محوری در پیشگیری از وقوع جرم و دارا بودن نظارت قوی، عالمانه و هوشمندانه و نه غرض ورزانه از سازمان و سازمان‌ها و مراکز تابعه مدنظر باشد.

در این جلسه  سید محسن نژادحسینی به عنوان رییس جدید مرکز حراست سازمان برنامه معرفی و از زحمات  خاکساری در طول تصدی مسئولیت حراست سازمان برنامه تقدیر و تشکر شد.