۰ نفر

وزیر اقتصاد خبر داد؛

برنج مازندران در راه ورود به بورس کالا

۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۰
کد خبر: 498123
برنج مازندران در راه ورود به بورس کالا

وزیر اقتصاد با بیان اینکه "بورس برنج" به سازمان بورس ارجاع ‌شد، گفت: احساس رضایت در این حوزه وجود دارد که مراحل آن به خوبی انجام شود اما نیازمند طی مراحلی است.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند ظهر امروز در بازدید از مرکز تجارت برنج آمل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بورس برنج به سازمان بورس ارجاع داده شده است، بیان کرد: بررسی اولیه برای بورسی شدن برنج انجام شده و احساس رضایت در این حوزه وجود دارد که مراحل آن به خوبی انجام شود اما نیازمند طی مراحلی است.

وی افزود: برای بورسی شدن باید اطمینان از تقاضا و کیفیت برنج وجود داشته باشد و در این بخش نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: در صورت تامین نیاز و کیفیت برنج در بورس، بی‌نیاز از واردات برنج خواهیم شد و مانند این پایانه باید در مناطق دیگر نیز وجود داشته باشد.

وی بورسی شدن برنج را نیازمند پیگیری در دولت  عنوان کرد و گفت:  طی مراحل مورد نیاز برای بورسی شدن برنج باید سپری و این امیدواری وجود دارد که بتوان در این حوزه شاهد اتفاقات جدیدتری باشیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه آمل در بخش صنعت و با وجود 70 درصد از صادرات استان در جایگاه ویژه کشوری قرار دارد، افزود: این شهرستان چند مشکل در تراکنش و سپرده حساب با امور بانک ها دارند که از سوی وزارت اقتصاد کمیسیونی مبنی بر رسیدگی به این امور تشکیل شده تا مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی رفع و رسیدگی شود.

وی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت های این واحدها استفاده کرد تا با اجرای دستورالعمل ها به آنها فشار وارد نشود.

دژپسند با تاکید بر اینکه نیاز است بانک‌های خصوصی مطابق ابلاغیه ها و ضوابط عمل کنند، گفت: مازندران در مظلومیت محرومیت توسعه صنعتی به سر می‌برد که نیاز است به مشکلات این استان توجه شود.