۰ نفر

بهترین شهرهای شمال برای یک روز آرامش و دوری از هیاهو

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۰
کد خبر: 603479
بهترین شهرهای شمال برای یک روز آرامش و دوری از هیاهو

شمال یکی از مناطق سرسبز و زیبا در کشور است که در تمام ایام سال پذیرای مهمانان و توریست‌های بسیاری از سراسر جهان است.

مردم برای گذراندن اوقات فراغت به دور از مشغله‌کاری و هیاهو به استان‌های شمالی، مازندران، گیلان و گلستان مسافرت می‌کنند. شمال مناطق گردشگری فراوانی دارد که در این مقاله سعی داریم بهترین شهرهای شمال برای یک روز آرامش و دوری از هیاهو را به شما معرفی کنیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شمال، مقصدی همیشه بی نظیر

شمال ایران همواره یکی از مقاصد عالی و انتخاب اول هر مسافری در ایام تعطیل است. شمال با توجه به بافت متفاوتی که از لحاظ آب‌وهوایی و پوشش جنگلی و ساحلی متفاوتی که نسبت به سایر مناطق کشور دارد به یک مقصد محبوب و خاطره‌انگیز تبدیل شده است.

یکی دیگر از جذابیت‌های شمال، بی‌شک اقامت در ویلا شمال، آن هم از نوع جنگلی یا ساحلی یا انواع متنوع دیگر آن می‌باشد. ویلاهای با استخر یا دارای امکانات باربیکیو یا منقل، بودن تردید می‌تواند لذت سفر و خاطره‌انگیز بودن اوقات سفر را دو چندان کند.

طبیعتی بکر در ماسوله

یکی از شهرهای زیبا و مناطق‌دیدنی در استان گیلان ماسوله است که در 35‌ کیلومتری شهر فومن قرار داردنمای این شهر با توجه به ساختمانهای پلکانی، جنگلهای بکر و سرسبز، آبشارهای زیبا، خروشان و کوه‌های سر به فلک کشیده و سرسبز بسیار زیبا است.

این منطقه جذاب به علت داشتن مردم خون‌گرم، آب‌وهوای دلپذیر و... یکی از مناطقی است که در تمام ایام سال گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

این شهر در هر فصلی زیبایی‌های مخصوص به خود را دارد و مسافرت در هر فصلی واقعا رویایی است.

در ماسوله مناطق‌دیدنی بسیاری وجود دارد که می‌توان آبشار کوشم، رودخانه و آبشار ماسوله خان، آبشار خربو، آبشار توریشم، آبشار لارچشمه، پارک جنگلی ماسوله، قله ماسوله داغی، ییلاق کربار، ییلاق للندیز، ییلاق آندره و... را نام برد که با اجاره ویلا در ماسوله می‌توان از این مناطق بسیار زیبا دیدن کرد.

شمال

بهترین تجربه اقامت در کنار ساحل یا جنگل

کلبه‌ جنگلی یا چوبی در دل جنگل، چشم‌انداز زیبا و تماشایی از جنگل به شما خواهد داد. آب‌وهوای مطبوع جنگل که گاهی با مه و باران شما را غافلگیر می‌کند صدای آواز پرندگان که شما را از خواب بیدار می‌کنند. همچنین ویلا لب ساحل که به دریا دسترسی داشته باشید و منظره زیبای دریا و امواج آن را نگاه کنید، واقعا زیبا و حیرت‌انگیز است.

نمک‌آبرود و تفریحاتش

یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی در شمال کشور که پرچمدار عنوان اجاره ویلا نمک‌ آبرود هم هست، همین شهر، یعنی نمک‌آبرود است. مهم‌ترین ویژگی این منطقه که سبب معروف شدن آن شده است وجود تله کابین نمک‌آبرود، آب‌وهوای مطلوب و منطقه سرسبز زیبای آن است. اگر قصد سفر دارید پیشنهاد می‌کنیم از شهرک توریستی نمک‌آبرود حتما دیدن نمایید.

تله‌کابین نمک‌آبرود

در سال 1372 تله کابین نمک‌آبرود راه‌اندازی شد و به یکی از پرجاذبه‌ترین تفریح این منطقه به‌منظور صعود از قله‌های مرتفع و چشم‌اندازهای اطراف تبدیل شد.

سورتمه سواری

یکی دیگر از جاذبه‌های نمک‌آبرود است که کودکان 5 تا 10 سال به همراه بزرگ‌ترها اجازه سوارشدن سورتمه را دارند.

پارک جنگلی نمک‌آبرود

یکی از بهترین مناطق گردشگری در این منطقه است که بیشتر از 200 هکتار مساحت دارد و درخت‌هایی مانند افرا، شمشاد، توسکا و ملچ در آن به‌وفور یافت می‌شود.

سینما 6بعدی

وجود سینما شش بعدی که در سال 1389 ساخته و در سال 1390 افتتاح شد.

تیراندازی

باشگاه تیراندازی تراپ و اسکیت در سال 1380 تاسیس شد و جهانگردان در تمام فصول سال از آن استفاده می‌کنند. این باشگاه تجهیزاتی مانند کافی‌شاپ، میدان تیر و کمان مطابق با استاندارد بین‌المللی، میدان تراپ دارد که به‌منظور رفاه گردشگران راه‌اندازی شده است.

کارتینگ

پیست کارتینگ، یکی‌دیگر از مراکز تفریحی نمک‌آبرود است که پیست بزرگ‌سالان مسیری حدود 600 متر است که 10 خودرو در آنجا وجود دارد و پیست نوجوانان 200متر امتداد دارد که مجهز به پنج خودرو است.

ساحل نمک‌آبرود

تفریحگاه ساحلی نمک آبرود، به علت داشتن ساحلی آرام، امکانات رفاهی مختلفی مانند جت اسکی، شاتل، هاور کرافت، چتر پارسل، پیست موتور، شهربازی و... لحظات شیرین و پرهیجانی را برای شما فراهم خواهد کرد.

فرودگاه تفریحی

در بخش شمالی منطقه نمک آبرود قرار دارد. باوجود کادر متخصص و حرفه‌ای می‌توانید پرواز در آسمان را تجربه کنید. این تفرجگاه مجهز به هواپیماهای پاراگلایدر، گلایدر، بالون، چتر و... است.

پینت بال

یکی‌دیگر از تفریحات پرهیجانی است که در نمک‌آبرود می‌توانید تجربه کنید و تمام اشخاص بالای 10 سال می‌توانند از آن استفاده کنند.

زیپ لاین

بعد از پوشیدن لباس مخصوص، به سمت ورودی حرکت کرده تا به‌وسیله قرقره‌های متحرک به‌سوی دره سرازیر شوید.

پل معلق

یکی از تفریحات پرهیجان نمک‌آبرود که با راه رفتن بر روی پل معلق در میان کوه و در کنار درختان سرسبز یک تجربه زیبا را کسب خواهید کرد.

شمال کشور

پیست موتور چهارچرخ نمک‌آبرود

یکی دیگر از تفریحات نمک‌آبرود‌ موتور سواری در پیست است. با سوارشدن موتور چهارچرخ می‌توانید یک آفرود سواری مهیج و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

اقامت در ویلا و کلبه جنگلی در ماسال

اقامت در ویلا ماسال لب ساحل یا در دل جنگل برای کسانی که دوست دارند بیشتر کنار دریا یا بین درختان باشند، بهترین گزینه است. پس از گذراندن اوقات فراغت و تفریحات متنوع در ماسال یا سایر نواحی شمالی کشور، مسلما مکانی برای استراحت و اقامت در آن نیاز دارید.

در ماسال و مناطق جنگلی، کلبه‌های جنگلی زیبایی وجود دارد که شما با مراجعه به سایت، می‌توانید کلبه جنگلی و ویلا در ماسال یا سایر مناطق را رزرو و اجاره کنید. امکانات رفاهی در این کلبه‌ها شامل یخچال، لوازم آشپزخانه و... است.

شمال ایران

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین شهرهای شمال برای یک روز آرامش و دوری از هیاهو را به شما معرفی کنیم. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم خطه سرسبز شما در تمام ایام سال به دلیل داشتن دریا، جنگل‌های سرسبز زیبا و مناطق گردشگری فراوان پذیرای مهمان و توریست از سراسر جهان است.

یکی از مناطق زیبا در مازندران نمک‌آبرود ‌است که در 12 کیلومتری چالوس قرار دارد و مراکز تفریحی بسیاری برای گذران اوقات فراغت شما است. شهر زیبا ماسوله که در استان گیلان واقع‌شده است یکی دیگر از شهرهای زیبا و دیدنی در منطقه شمال است که در این شهر آبشارهای بسیار زیبا و... وجود دارد.