۰ نفر

نوروز به استانبول سفر کنیم یا آنتالیا؟

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰
کد خبر: 335662
نوروز به استانبول سفر کنیم یا آنتالیا؟

نوروز یکی از بهترین زمان های سفر است. تعطیلات چند روزه که می توانید بدون نگرانی و با خیال راحت سفر کنید و از زمان فراغت خود لذت ببرید.

یکی از بهترین مقاصد سفرهای خارجی برای ما ایرانیان، کشور ترکیه و شهرهای توریستی مشهور آن است. اگر شما هم قصد خرید تور ترکیه را دارید با این مطلب از فاینداتور همراه باشید تا بتوانید برای سفر نوروزی خود بهترین تور خارجی را خریداری کنید.

01

آیا فقط استانبول و آنتالیا برای سفر مناسب هستند؟

هر کدام از شهرهای ترکیه دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد خودشان هستند؛ به طور مثال افرادی که به سفرهای ساحلی علاقه مند هستند، می توانند به تور آنتالیا، آنالیا، بدروم را انتخاب کنند و کسانی که قصد شرکت در همایش ها و نمایشگاه ها را دارند و یا برای خرید به ترکیه سفر می کنند، عموما به شهرهای استانبول و آنکارا سفر می‌کنند. پس بهتر است قبل از شروع برنامه ریزی برای سفر به هدف خود و علاقه شخصی تان رجوع کنید.

02

استانبول یا آنتالیا، کدام مناسب تر است؟

همه ما می دانیم که یکی از راحت ترین و ارزان ترین کشورهای خارجی برای سفر ایرانی ها کشور ترکیه است که به دلیل نزدیکی به ایران، عدم نیاز به ویزا، یک مقصد ایده ال برای سفر انفرادی و یا خانوادگی محسوب می شود؛ اما شاید برای شما مهم باشد که بدانید کدام شهر ترکیه برای سفر مناسبتر است؟

پاسخ این سوال بستگی به خود شما دارد، اما پیشنهاد می کنیم اگر برای بار اول است که به ترکیه سفر می کنید تور استانبول را خریداری کنید. این شهر برای علاقه مندان به خرید کردن و تفریح بهترین گزینه است. هر سال در مناسبت‌های مختلف، مراکز خرید استانبول برای جذب گردشگران بیشتر تخفیف های خرید عالی در نظر می گیرند که اوج این تخفیف ها در جشنواره خرید زمستانی و جشنواره تابستانی استانبول است. منطقه تکسیم استانبول (Taksim)، منطقه بیک استانبول منطقه ( Bebek )، منطقه آکسارای استانبول (Aksaray) و منطقه بشیکتاش استانبول (Besiktas) مهمترین مراکز خرید استانبول را دارند.

از تور نوروز استانبول 98 غافل نشوید؛ در نوروز برنامه های بسیار مفرح و عالی در این شهر برگزار می شود، شاید برایتان جالب باشد که بدانید دو شهر وان ترکیه و استانبول در ایام تعطیلات نوروز مملو از گردشگران ایرانی هستند.

03

از شهر استانبول که بگذریم گزینه پیشنهادی بعدی فاینداتور برای علاقه‌مندان به سفر خرید تور آنتالیا است. این شهر سواحل مختلفی دارد که 5 ساحل معروف آن شامل ساحل لارا (Lara Beach)، ساحل چیرالی (Çıralı)، ساحل کنیالتی (Konyaaltı)، ساحل فازلیس (Phaselis)، ساحل پاترا (Patara) هستند؛ این مناطق پر طرفدارترین سواحل از نظر گردشگران در تور آنتالیا هستند  در واقع بهترین زمانی که می توانید از سفر به آنتالیا لذت ببرید و از تمام مکان های دیدنی آن استفاده کنید، ماه‌های آوریل تا دسامبر (از اردیبهشت تا دی ماه) است، پیشنهاد ما این است که بین ژانویه تا مارس (از بهمن ماه تا فروردین ماه) به آنتالیا سفر نکنید چراکه شرایط آب و هوایی بسیار غیر منتظره است؛ اما تمام جذابیت شهر آنتالیا در ساحل آن خلاصه نمی شود.

مراکز خرید و دیدنی های آنتالیا گزینه بعدی تفریح شما در این شهر زیبا هستند. مرکز خرید تراسیتی آنتالیا (TerraCity)، مرکز خرید مارکت آنتالیا (MarkAntalya)، مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا (OzdilekPark Antalya) و مرکز خرید میگروس آنتالیا (Migros) معروف ترین پاتوق های خرید آنتالیا هستند. اگر می خواهید از سفر خود به طور کامل لذت ببرید حتما بخشی از زمان خود را به بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیا اختصاص دهید.

غار کارائین، حمام رومی آنتالیا، شهر باستانی لیکیا، موزه آنتالیا، یولی مناره، دورازه شگفت انگیز هادریان، آمفی تئاتر باستانی آسپندوس و کسیک مناره که جزو مشهورترین دیدنی های آنتالیا هستند.

04

در این مطلب به معرفی دو شهر محبوب و مناسب سفرهای نوروزی ایرانیها به ترکیه پرداختیم که می توانید در این فرصت باقی مانده تا شروع تعطیلات برای خرید تور آنها اقدام کنید. اگر قصد خرید تور اروپا را دارید با مراجعه به وبسایت فاینداتور کشور دیگری را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کنید و تجارب جدید کسب نمایید.