پیش‌بینی انجام شده توسط وزرات کشاورزی ایالات متحده برای فصل برداشت 2020/21 نشان می‌دهد که چین در عرضه بسیاری از محصولات کشاورزی، بزرگترین تولیدکننده در جهان خواهد بود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ چین به رغم پیشرفت قابل توجه برای حرکت به سمت یک جامعه خدماتی کماکان به عنوان یک تولیدکننده عمده محصولات کشاورزی، خصوصا در زمینه محصولات زراعی و میوه، باقی مانده است.

در فصل برداشت 2020/21، وزارت کشاورزی ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند که 37درصد بادام زمینی، 29درصد برنج جهان، همچنین 23درصد پنبه، 22درصد ذرت و 18درصد گندم در چین برداشت شود.

گفتنی است که این امر چین را به بزرگترین تولیدکننده بادام زمینی، برنج و گندم در جهان، همچنین دومین تولیدکننده بزرگ ذرت، پس از ایالات متحده و پنبه پس از هند تبدیل می‌کند.

چین علاوه بر رشد 69درصدی در عرضه جهانی هلو و شلیل، 54درصد از کل سیب‌ها و 46درصد از انگورها، تقریبا سه چهارم گریپ فروت، گلابی و نارنگی جهان را تولید می‌کند.

تولید سویا در چین، تنها 5درصد از کل سهم جهانی را تشکیل می‌دهد زیرا ایالات متحده، برزیل و آرژانتین تولیدکنندگان بسیار بزرگتری در این زمینه هستند.

این کشور همچنین دومین تولیدکننده کانولا در جهان (19درصد) پس از کانادا است. علاوه بر این، چین 47درصد از گردوی جهان را تولید می‌کند.

در اینفوگرافیک ارائه شده، پیش‌بینی سهم تولید جهانی محصولات کشاورزی منتخب چین در فصل برداشت 2020/21 را مشاهده می‌کنید؛

محصولات کشاورزی چین