۰ نفر

مدیر عامل شرکت برق حرارتی خبر داد:

آغاز فروش اوراق سلف تولید برق در بورس

۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۵
کد خبر: 469483
آغاز فروش اوراق سلف تولید برق در بورس

مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ درصدی از سهام نیروگاه‌ها به صورت خرد در بورس عرضه خواهد شد که در تلاشیم حداقل ۵۰ درصد از منابع این بخش نیز برای تکمیل و نوسازی نیروگاه‌ها به صنعت برق بازگردانده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن طرزطلب در حاشیه بازدید از پروژه ساخت نیروگاه کلاس F سهند استان آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه در تلاش برای تقویت منابع ریالی پروژه‌های نیروگاهی هستیم، اظهار کرد: بدین منظور درصددیم طی یک ماه آینده از محل فروش اوراق سلف بتوانیم منابع موردنیاز برای تکمیل نیروگاه‌های‌ موجود را تقویت کنیم.

وی با اشاره به بهبود شرایط فروش اوراق گواهی ظرفیت در کشور، گفت: صنایعی که با استفاده از برق یارانه‌ای در حال صادرات محصولات خود هستند باید در توسعه صنعت برق سهیم باشند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو و صنعت برق کشور جهت استفاده بهینه از منابع به ویژه سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و افزایش راندمان تولید، طرح احداث این نیروگاه در برنامه توسعه تولید برق کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این نیروگاه شامل یک واحد توربین گاز از نوع کلاس زیمنس SGTS-4000F به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد توربین بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاوات است.

طرزطلب تاکید کرد: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به افزایش پایداری شبکه، پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی و اشتغال‌زایی در منطقه از جمله اهداف این پروژه است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه بخش گاز نیروگاه در صورت تامین منابع ریالی مورد نیاز سال ۱۴۰۱ وارد مدار خواهد شد، ادامه داد: بخش ارزی پروژه از محل منابع برق صادراتی تامین شده ولی مشکل فعلی ادامه ساخت نیروگاه‌های اینچنینی تامین منابع ریالی موردنیاز است.