۰ نفر

شرط استخدام جدید فرهنگیان از زبان وزیر

۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴
کد خبر: 467718
شرط استخدام جدید فرهنگیان از زبان وزیر

وزیر آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه نیاز داریم مصوبه استخدام نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسانیم، گفت: مسؤولیت آموزش، تعیین محتوا و نظارت بر مهدهای کودک به وزارت آموزش‌ و پرورش محول شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در پنجمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با تأکید بر اینکه در زمینه نیروی انسانی آموزش ‌و پرورش نیاز به مصوبه محکمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که در موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد می شود، مجلس ورود نکند و بالعکس.

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: به استناد رهنمودهای مقام معظم رهبری، اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را در خصوص استخدام نیروی انسانی در آموزش ‌و پرورش تصویب کند. دیگر به هیچ عنوان بحث استخدام در مجلس مطرح نخواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به طور خاص به مسأله نیروی انسانی اشاره ‌شده است، تصریح کرد: سند تحول بدون معلم متمایز، باکیفیت و باانگیزه دست‌یافتنی نخواهد بود و اگر آموزش‌ و پرورش نتواند مسأله نیروی انسانی را حل کند، بهتر است راجع به سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش سخن نگوید.

وی در خصوص مهدهای کودک خاطرنشان کرد: موضوع واگذاری مهدهای کودک به آموزش‌وپرورش با توجه به سیاست‌هایی ابلاغی مقام معظم رهبری و با عنایت به رهنمودهای ایشان در دیدار با مدیران آموزش ‌و پرورش، تعیین تکلیف شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دولت هم این موضوع سیاست‌گذاری و تعیین تکلیف شد و بر اساس مصوبه هیأت‌ وزیران مسؤولیت آموزش، تعیین محتوا و شاخص‌های آموزشی و نظارت و صلاحیت مربی به وزارت آموزش‌ و پرورش محول شده است.

وی افزود: آموزش‌ و پرورش تاکنون در این زمینه ورود پیدا نکرده است ولی هم‌اکنون که این مأموریت به ما واگذار شده است باید در این موضوع تهیه محتوا برای مهدکودک‌ها ورود پیدا کنیم. باید بدانیم چه محتوایی و به چه نحو آموزش داده شود این جزو صلاحیت‌های آموزش‌ و پرورش بوده ودر آن شکی نیست.

در ادامه این نشست، معاون آموزش ابتدایی، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاور وزیر در سند تحول بنیادین به موضوعاتی از قبیل ضرورت تدوین سند یکپارچه برای تربیت دوران کودکی از صفرتا شش سال، نقش مربیان در تربیت تمام ساحتی کودکان و تعیین استانداردها و شاخص‌های لازم برای بخش خصوصی، دولتی و سازمانهای دیگر اشاره کردند.