۰ نفر

‍ نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی:

جایگاه جهانی فولاد مبارکه نشان از آیندۀ روشن در صنعت فولادسازی است

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۴۷
کد خبر: 462594
جایگاه جهانی فولاد مبارکه نشان از آیندۀ روشن در صنعت فولادسازی است

پروین صالحی در چهارمین روز از برپائی نمایشگاه متالکس اصفهان با حضور در غرفه فولاد مبارکه ، ضمن قدردانی از تلاش جهادگران عرصه تولید به خصوص شرکت فولاد مبارکه گفت: ظرفیت های بالای این شرکت نشان از آیندۀ روشن و جایگاه جهانی این شرکت در عرصه صنعت فولاد دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  صالحی ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری فولادمبارکه در کشور، وجود منابع غنی سنگ آهن و انرژی را بهترین پشنوانه برای توسعه این صنعت در کشور دانست و اظهار داشت: موضوع تامین پایدار مواد اولیه و سنگ آهن مورد نیاز این صنعت و به ویژه برای گروه فولاد مبارکه و پشگیری از خام فروشی به وزارت صمت و دستگاه های نظارتی دیگر تاکید شده است. 

به گفته نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی محوریت و سرمایه گذاری فولاد مبارکه در صنعت فولاد باعث شده است، این صنعت در بخش های مختلف و استراتژیک کشور توسعه یابد. 

صالحی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهداف و سند چشم انداز صنعت فولاد کشور که ایجاد ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را هدف گذاری کرده است، باید مراقب ذخایر مواد اولیه مورد نیاز این صنعت برای آینده باشیم. صنعتی که آینده ای بسیار روشن در کشور ما دارد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت و لزوم ایجاد آرامش در بازار داخلی فولاد کشور اشاره و تصریح کرد: بزودی با اقدامات و تدابیر اندیشیده شده و حضور مؤثر ارگان های نظارتی التهاب بازار فولاد فروکش خواهد کرد. 

نماینده مردم مبارکه تلاش تولیدکنندگان در روزهای سخت تحریم و کرونا را قابل ستایش خواند و گفت: ما باید از جهادگران عرصه تولید در این شرایط تحریم و با وجود مشکلات متعدد تشکر نموده و حمایت های بیشتری داشته باشیم. به خاطر داشته باشیم کارکنان جبهه صنعت با تلاش و همت والا چرخ تولید را در کارخانه ها درگردش نگه داشته اند.  

صالحی در ادامه به نقش قانون گذاری و نظارتی مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی تمام توان خود را به کار گرفته تا تفاوت نرخ محصول در کارخانه و بازار همسویی منطقی داشته باشد. همچنانکه در حال حاضر از طرف مجلس و کمیسیون صنایع بررسی های ویژه در دستور کار قرار گرفته تا عوامل ایجاد این التهاب شناسایی و قیمت ها در بازار کنترل شود.