۰ نفر

به مازندران سفر نکنید

۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبر: 462183
به مازندران سفر نکنید

مازندران همچنان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد و مسئولان ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، نگران هستند با توجه به تعطیلات پیش رو در ایام محرم و احتمال سفر به این استان، تعداد مبتلایان و بستری شده ها افزایش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند، اظهار کرد: در همین مدت ۱۵۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون ۷۵۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: کاهش مراقبت های اجتماعی، احساس امنیت کاذب در مقابل بیماری و رعایت نکردن فاصله گذاری مناسب از دلایل افزایش شیوع کرونا است.

آخرین آمار کرونا در بابل

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بنا به آمار ارائه شده در این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار جدید بستری و ۳۳ بیمار هم  ترخیص شدند.

همچنین ۵۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 در این زمینه بخوانید:

مجموع بیماران کرونا به ۳۵۸هزار و ۹۰۵نفر رسید

 هم اکنون ۹۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ یا مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.