۰ نفر

دولت انگلیس اعلام کرد:

جریمه ۱۰ هزار پوندی انگلیس برای مهار کرونا

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸
کد خبر: 461994
جریمه ۱۰ هزار پوندی انگلیس برای مهار کرونا

دولت انگلیس برای مهار شیوع کرونا در این کشور مجازات سنگینی را وضع کرده که بر اساس آن برگزارکنندگان گردهمایی‌های بدون مجوز تا ۱۰ هزار پوند جریمه شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، براساس بیانیه‌ای که روز یکشنبه در تارنمای وزارت کشور انگلیس منتشر شده، هرگونه مراسمی که بدون مجوز و با حضور بیش از ۳۰ شرکت‌کننده برگزار شود مشمول قوانین تنبیهی خواهد بود. همچنین شرکت کنندگان در چنین برنامه‌هایی نیز تا ۳ هزار و ۲۰۰ پوند جریمه می‌شوند.

«پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس دراین باره گفت؛ برگزاری گردهمایی‌ در شرایط کنونی بسیار خطرناک است و ترتیب دهندگان آن، به امنیت دیگران بی اعتنا هستند. وی عنوان کرد که با وضع مجازات‌های جدید، پلیس از ابزار لازم برای حفظ ایمنی شهروندان برخوردار خواهد بود.

در همین حال شورای ملی رئیسان پلیس اعلام کرد که در روزهای آینده گشت‌زنی‌ ماموران پلیس در سراسر این کشور به ویژه مناطقی که آمار ابتلا به کرونا روند فزاینده داشته، تشدید خواهد شد.

اداره پلیس لندن چندی پیش گزارش داد که ظرف دو ماه گذشته بالغ بر یک هزار گردهمایی بدون مجوز را متوقف کرده است. گفتنی است که بیشتر این برنامه‌ها، علاوه بر خطر گسترش ویروس کرونا، منجر به رفتارهای غیراجتماعی و درگیری می‌شود.

براساس بیانیه وزارت کشور انگلیس، مقررات جدید از ۲۸ اوت (۷ شهریور) به اجرا گذاشته می‌شود.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد دولت انگلیس پس از یک دوره کاهش محدودیت‌های قرنطینه و تشویق مردم برای بازگشت به شرایط عادی زندگی، با موج جدید مبتلایان به کرونا روبرو و ناگزیر محدودیت‌ها در برخی مناطق را تشدید کرده است.

گروه مشاوران علمی دولت انگلیس جمعه گذشته (۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ) اعلام کردند که شاخص شیوع کرونا (نرخ شیوع یا بازتولید) در انگلیس بین ۰.۹ تا ۱.۱ در نوسان بوده و این بدان معناست که آمار مبتلایان به کرونا در این کشور دوباره اوج گرفته است.  

این شاخص که به نرخ R شناخته می‌شود بیانگر آن است که یک فرد مبتلا به کرونا، این بیماری را به چه تعداد فرد دیگر منتقل می‌کند. پیش از کاهش سطح قرنطینه در انگلیس نرخ R  بین ۰.۹ تا ۰.۵ در نوسان بود.

براساس آخرین آمارها تاکنون ۳۲۴ هزار و ۶۰۱ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میزان ۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر جان باخته‌اند.