۰ نفر

امضای توافقنامه کاهش تعرفه‌ها میان آمریکا و اروپا

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳
کد خبر: 461591
امضای توافقنامه کاهش تعرفه‌ها میان آمریکا و اروپا

نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا جمعه شب از امضای توافقنامه‌ برای کاهش تعرفه‌ها خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، "رابرت لایتیزر" نماینده تجاری آمریکا و "فیل هوگان" نماینده تجاری اتحادیه اروپا توافق خود درباره بسته کاهش تعرفه‌ها را اعلام کردند. این توافق موجب افزایش دسترسی به بازار صدها میلیون دلاری ایالات متحده و اتحادیه اروپا می‌شود. 

براساس این توافقنامه، اتحادیه اروپا تعرفه واردات محصولات خرچنگ زنده و یخ زده از ایالات متحده را لغو می‌کند. صادرات دریایی آمریکا از این محصولات به اتحادیه اروپا بیش از ۱۱۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ بوده است. 

براساس این توافقنامه، تعرفه‌های اتحادیه اروپا برای یک دوره پنج ساله لغو می‌شوند و کمیسیون اروپا سریعاً رویه‌هایی را برای ایجاد دائمی تغییرات تعرفه آغاز می‌کند. 

آمریکا نیز براساس این توافقنامه ۵۰ درصد از نرخ تعرفه خود را برای برخی محصولات صادر شده از اتحادیه اروپا به ارزش متوسط تجاری سالانه ۱۶۰ میلیون دلار شامل برخی از وعده‌های غذایی آماده و ظروف مخصوص کریستال کاهش می‌دهد. 

نمایندگان تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی اعلام کردند، به عنوان بخشی از بهبود روابط اتحادیه اروپا و ایالات متحده، این توافق نتایج مثبتی برای اقتصادهای دو طرف به ارمغان خواهد آورد. ما در نظر داریم بسته کاهش تعرفه‌ها، آغاز فرایندی باشد که منجر به موافقت نامه‌های دیگر شود.