۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بهبود فضای کسب‌وکار رکن اساسی تحقق رونق تولید/ اصلاح نظام بانکی لازمه فراهم کردن زیرساخت‌ تولید

۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۳۵
کد خبر: 345482
بهبود فضای کسب‌وکار رکن اساسی تحقق رونق تولید/ اصلاح نظام بانکی لازمه فراهم کردن زیرساخت‌ تولید

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بهبود فضای کسب‌و کار را رکن اساسی تحقق شعار امسال دانست و گفت: با اصلاح رویه‌های کسب و کار ، فعالان اقتصادی می‌توانند در این بستر بیشتر به توسعه فعالیت‌ها بپردازند.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ حسین سلاح ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر سیاستگذاری‌های منطقی در سال98 اظهار کرد: سیاست‌های عجولانه و غیرمنطقی در سال گذشته آثار بسیار بدی از جمله کاهش ارزش پول ملی و عدم توانایی کنترل تحریم‌ها را در پی داشت و نباید در سال جاری نیز به همان روال گذشته پیش برویم.

سلاح‌ورزی با بیان این که بهبود فضای کسب‌وکار مهم‌ترین درخواست بخش خصوصی از دولت است، تصریح کرد: اگر مسئولان کشور به این اصل مهم در سال جاری اهمیت دهند، فعالان اقتصادی بیشتر می‌توانند به توسعه فعالیت‌های خود بپردازند و در نهایت منجر به رونق تولید در کشور شوند.

به گفته نائب رییس اتاق بازرگانی ایران، در سال جدید افزایش هزینه‌های تولید و کاهش قدرت خرید جامعه منجر به نگرانی‌ صاحبان کسب‌وکار شده، چراکه به طورمثال نیاز بالای تولیدکنندگان به سرمایه در گردش بار سنگینی را بر دوش بانک‌ها تحمیل کرده درحالیکه بانک‌ها خودشان گرفتار کسری منابع هستند، بنابراین در شرایط فعلی اصلاحات نظام بانکی اولین ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های تولید است.