۰ نفر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

قانون نظام مهندسی ساختمان در کارگروه مشترک اصلاح می‌شود/ کمیسیون عمران مجلس هفته آینده در این باره تصمیم می‌گیرد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۲۰
کد خبر: 269716
قانون نظام مهندسی ساختمان در کارگروه مشترک اصلاح می‌شود/ کمیسیون عمران مجلس هفته آینده در این باره تصمیم می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به قرائت گزارش کارگروه کمیسیون عمران مجلس در مورد بخش نامه های اخیر وزیر راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی گفت: در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس مقرر شد که ظرف یک هفته آینده توضیحاتی درباره این چهار بخش نامه به این کمیسیون ارائه شود و این کمیسیون هم تا هفته آینده در این باره تصمیم بگیرد.

اقتصادآنلاین-المیرا اکرمی؛ صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: چهار بخشنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی در کارگروه کمیسیون عمران مجلس بررسی شده بود که گزارش آن در نشست امروز این کمیسیون با حضور وزیر راه و شهرسازی قرائت شد.

وی در ادامه افزود: آنچه که در این گزارش آمده بود، نشان می‌داد که این بخش نامه ها مغایرت هایی با قانون نظام مهندسی ساختمان دارد و جامعه مهندسی و سازندگان ساختمان و مالکان ساختمان ها را دچار چالش کرده است.

بدری با بیان اینکه مقرر شد ظرف یک هفته آینده توضیحاتی درباره این چهار بخشنامه به کمیسیون عمران مجلس ارائه شود، گفت: کمیسیون عمران مجلس هم تا هفته آینده در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد و احتمال دارد کارگروه مشترکی بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان نظام مهندسی و کمیسیون عمران مجلس تشکیل شود تا اصلاحاتی در سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شود.

در جلسه آینده کمیسیون درباره تقاضای تحقیق و تفحص از مسکن مهر تصمیم گیری می‌شود

سخنگوی کیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مسکن مهر در جلسه امروز این کمیسیون گفت: این تحقیق و تفحص 4 محور دارد که نحوه هزینه کرد منابع دولتی در مسکن مهر، اجرای زیرساخت های مورد نیاز مسکن مهر، تاثیرگذاری اجرای مسکن مهر در حل مشکل مسکن محرومان و اقشار متوسط به پایین و استحکام مساکن مهر ساخته شده از جمله آنهاست.  

بدری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در سال 91 و 94 گزارش هایی درباره عملکرد مسکن مهر در حوزه های مختلف ارائه کرده بود، عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد که این اطلاعات در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار بگیرد تا در جلسه آینده کمیسیون عمران مجلس درباره رد یا قبول آن تصمیم گیری شود.