۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح کرد؛

پیش‌بینی روند بازار سهام طی روزهای آتی/ نوسان کوتاه‌مدت بازار، طبیعی است

۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 241316
پیش‌بینی روند بازار سهام طی روزهای آتی/ نوسان کوتاه‌مدت بازار، طبیعی است

یک کارشناس بازار سرمایه در واکنش به افت به یکباره شاخص‌ها طی دیروز و امروز در بازار سرمایه گفت: نوسان، جزئی از بازار سهام است و پیش‌بینی می‌شود بخشی از افت و اخیر طی روزهای آینده اصلاح شود.

اقتصاد آنلاین - هدی بذرافشان؛ علیرضا کدیور در گفت‌وگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین پیرامون هیجان این روزهای بازار و افت یکباره شاخص‌ها طی دو روز گذشته گفت: با توجه به اینکه بازار رشد شدیدی را طی مدت کوتاهی شاهد بود؛ این مسئله سبب شد تا برخی سرمایه گذاران به فکر شناسایی سود افتاده و اقدام به فروش سهام خود کنند.

وی  با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم این حجم عرضه سهام در بازار با کمترین اثر منفی هضم شود، ورود نقدینگی جدید را می‌طلبد گفت: برخی سهامدارانی را داشتیم که سهام آنها در زیان بود، از این رو به واسطه افزایش رشد سریع شاخص و با رفتن در محدوده سود آنها نیز انگیزه فروش پیدا کردند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: قبل از اینکه این افت شدید و عرضه‌های گسترده شروع شود تا حدود زیادی  قیمت سهام برخی شرکت‌ها با متغیرهای تاثیر گذار از جمله  قیمت‌های جهانی؛ نرخ ارز، نرخ سود بانکی و سایر متغیرهای داخلی و خارجی اصلاح شده بود که خود این امر انگیزه عرضه بوده است.

کدیور ضمن تاکید بر اینکه بورس به آرامش نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این آرامش در همه متغیرها و البته ورود نقدینگی جدید به این بازار سبب می‌شود تا بورس از واکنش‌های هیجانی دور باشد.

وی این را هم یادآور شد نوسان جزئی از بازار سهام است و پیش بینی می‌شود بخشی از  افت اخیر طی روزهای آینده اصلاح شود.