۰ نفر

پاییز کجا بریم؟ / شهرستانک بهشتی در چند قدمی تهران + عکس

۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸
کد خبر: 683664
پاییز کجا بریم؟ / شهرستانک بهشتی در چند قدمی تهران + عکس

شهرستانک از جاهای دیدنی کرج به شمار می‌رود و روستایی زیبا همانند بهشت در دهستان «آسارا» از توابع بخش آسارا واقع در شهر کرج در استان البرز ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شهرستانک؛ اگر در پایتخت زندگی می‌کنید و از علاقه‌مندان به سفرهای یک‌روزه در طبیعت و یا اهل کوهنوردی هستید، شما را به سفری به یاد‌ماندنی در میان درختان زرد و نارنجی شهرستانک ببرد. سفر امروز ما به روستای شهرستانک در کرج است.

نام قدیم شهرستانک، «شارسونک» بوده است و با توجه به یافته‌های تاریخی، قدمت آن به قرن ششم هجری قمری برمی‌گردد.

زمین حاصلخیز، رود دائمی شهرستانک و چشمه‌هایی که از البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرند، این روستا را زنده نگه داشته‌ و زیبایی‌های بی‌نظیر آن هنوز پا برجا است. با سفر به این روستا، علاوه بر لذت بردن از طبیعت، دوچرخه‌سواری، تماشای موتورسواران، پیک نیک، آب بازی و عکاسی، می‌توانید به دل تاریخ نیز سفر کنید و در میان جاذبه‌های تاریخی این منطقه به گشت و گذار بپردازید.

فاصله تهران تا شهرستانک

فاصله تهران (میدان آزادی) تا شهرستانک از طریق آزادراه تهران شمال، حدود ۶۰ کیلومتر است و شما با یک ساعت رانندگی به آن می‌رسید. البته اگر می‌خواهید از جاده چالوس به شهرستانک بروید تا از پیچ و خم‌ها و زیبایی‌های این جاده خارق‌العاده لذت ببرید، مسیری دو ساعته با مسافت ۸۴ کیلومتر پیش روی شما است.

جاذبه‌های گردشگری شهرستانک

کاخ ناصری

کاخ ناصری که با نام کاخ شهرستانک نیز شناخته می‌شود، در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار در سال ۱۲۵۷ هجری شمسی ساخته شد. در آن سال به دستور وی، احداث بنای کاخ عظیم و عمارتی ییلاقی در دره گل کیله شهرستانک آغاز شد که تا سال ۱۲۶۰ هجری شمسی ادامه پیدا کرد. گفته می‌شود که معماری به نام «آقا محمد ابراهیم خان» با لقب «معمارباشی» به دستور ناصرالدین شاه، این عمارت را در این روستای خوش آب و هوا ساخت تا مکانی برای استراحت و شکار شاه باشد.

چشمه گل کیله

این چشمه از زیر یک سنگ سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به رودخانه می‌ریزد. اگر قصد دارید برای نهار، اتراق کنید و در جایی بنشینید، اطراف چشمه گل کیله انتخاب خوبی به نظر می‌آید. چشم‌انداز زیبای درختان میوه خودروی گردو، گیلاس و آلبالو و طبیعت زیبای اطراف چشمه، استراحت چند ساعته شما برای نهار را لذت‌بخش می‌کنند.

آبشار شهرستانک

رودخانه نسبتا پرآب شهرستانک از وسط روستا می‌گذرد و در نهایت به رودخانه کرج می‌ریزد. شما می‌توانید از طبیعت زیبای اطراف رودخانه و آب گوارا و خالص آن لذت ببرید و عکس‌های زیبایی بگیرید. این رودخانه از چشمه گل کیله سرچشمه می‌گیرد که بالاتر از کاخ ناصری واقع شده است. اگر به جاذبه‌های تهران علاقه دارید.

پاییز شهرستانک

بهترین زمان سفر به روستای شهرستانک در کرج

فصل پاییز، یکی از زیباترین فصل‌ها در این منطقه است و شاید بتوان آن را بهترین زمان سفر به روستای شهرستانک کرج دانست. آب و هوای معتدل در کنار منظره برگ‌های زرد و نارنجی درختان، فضایی جادویی و افسانه‌ای خلق می‌کند. شما در این فصل می‌توانید از محلی‌ها، توت و آلبالوی خشک شده بخرید که محصول خود آن‌ها است.

روستای شهرستانک