۰ نفر

پاییز کجا بریم؟ / ۵ مقصد جذاب داخلی برای سفرهای پاییزی

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵
کد خبر: 682402
پاییز کجا بریم؟ / ۵ مقصد جذاب داخلی برای سفرهای پاییزی

با خنک شدن هوا و نارنجی شدن برگ درختان، نوید سفر‌های پاییزی به گوش می‌رسد. اگر عاشق سفر هستید و مایلید تا نسیم خنک و شاید کمی باران را به سفر خود اضافه کنید، پاییز فرصت خوبی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرزمین ۴ فصل ایران، در هر هوایی و در هر نقطه‌ای، شگفتانه‌های زیادی برای شما دارد. به هر گوشه از کشور که نگاه کنید، حتماً شهری، روستایی و جاذبه‌ای شما را برای سفر مشتاق خواهد کرد. البته لازمه‌اش این است که اهل سفر باشید. در میان تمام شهر‌هایی که می‌توان در فصل پاییز به آن‌ها سفر کرد، ۵ مورد از بهترین‌ها را در ادامه ببینید.

۱-سفر به شیراز در پاییز

هرجای ایران که هستید، اگر رایحه پاییز به مشام شما رسیده است، بلیط شیراز بگیرید و بار و بندیل را ببندید. شیراز شهر عاشقانه‌ها و شاعرانه‌ها، در فصل پاییز، حال و هوای دیگری دارد. اگرچه اردیبهشت‌ های شیراز، بوی بهار نارنج شما را مدهوش می‌کند. اما اگر فرصتش را دارید، هوای باران گرفته و خیابان‌های خیس شیراز در پاییز را از دست ندهید.

روبروی حافظیه با یک لیوان چای داغ در دست، بنشینید و تفالی به حافظ بزنید. شعر بخوانید و اجازه دهید تا خیال، شما را با خود ببرد. البته اگر از فضای رمانتیک فاصله بگیریم، سفر به شیراز در پاییز کمی اقتصادی‌تر نیز هست.

زیرا مسافران به خصوص توریست‌های خارجی بیشتر در فصل بهار به شیراز سفر می‌کنند و طبیعی است که در باقی فصول، قیمت‌ها از هتل گرفته تا رستوران‌ها، ارزانتر و مناسب‌تر باشد.

سفر به شیراز

۲- کیش مقصدی رویایی اما نه همه فصل‌ها

اگر اهل سفر باشید، در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرید. ۱- یا به کیش سفر کرده‌اید، ۲- یا برنامه‌ریزی سفر به کیش در اولویت‌های شما قرار دارد. جزیره زیبا و مرجانی کیش، نگینی در دل آب‌های نیلگون خلیج فارس که به نوعی عبارت لاکچری با تفریحات آن گره خورده است.

اما نگران نباشید، اگرچه در این جزیره از رستوران و هتل گرفته تا تفریحات دریایی، امکانات برای تجربه یک سفر لاکچری برای شما فراهم است. اما حتی اگر با واژه لاکچری غریبه باشید هم می‌توانید یک سفر جذاب و به یاد ماندنی در جزیره تجربه کنید. 

خبر خوب اینجا است که یکی از بهترین زمان‌های سفر به کیش، فصل پاییز است. مگر این که تحمل شرجی هوا به همراه گرمای شدید روز‌های طولانی جنوب را داشته باشید. در غیر این صورت باید در فصل پاییز و اواخر زمستان به کیش سفر کنید. هرچه هوای جزیره خنک‌تر باشد، بیشتر می‌توانید از قدم زدن در مسیر سبز سلامت که دورتادور جزیره کشیده شده، لذت ببرید.

تفریحات آبی جزیره نیز در هوای خنک و ملس پاییزی مزه دیگری دارد. البته این نکته را توجه داشته باشید که پاییز فصل گردشگری کیش است و در این ایام، هزینه‌ها افزایشی است. تعداد مسافران و مهمانان جزیره بالا است و باید خیلی زودتر نسبت به رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

اسکله تفریحی یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز

۳ - یزد از مقاصد پاییزی ایران

شهر‌های کویری ایران جاذبه‌های دیدنی و شگفتی‌های زیادی دارند، اما شاید تصور گرمای هوا، در دل کویر، خیلی از افراد را از سفر به این سوی کشور منصرف کند. یزد یکی از همین شهر‌ها است، اگر تنها دلیل شما، فرار از گرمای کویری و طاقت فرسای شهر است، در پاییز سفر کنید.

فصل پاییز بهترین فرصت سفر به یزد و دیدن جاذبه‌های نخودی رنگ این شهر است، شهری با دیرینه تاریخی و جاذبه‌های بی‌شمار. از آب انبار گرفته تا بادگیر‌های یزد، اختراعی که انسان‌های ساکن این سرزمین را برای سال‌ها، از گرمای طاقت فرسای کویر نجات داده است. یزد شهری برای سفر‌های کوتاه نیست. یا باید مدت زمان بیشتری در شهر بچرخید و یا چندبار سفر کنید. به هر ترتیب، یزد با پاییز، کوچه‌های شهر را آذین بسته است.

سفر به یزد

۴- قشم و جزایر شگفت‌انگیز آن

یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری داخلی مناسب فصل پاییز، قشم و چند جزیره اطراف آن است. اگر دلتان یک سفر متفاوت می‌خواهد و نگرانید که با سرد شدن هوا، فرصتش به شما دست ندهد، قشم، هرمز و هنگام در انتظار شما هستند.

جزایری زیبا در دل آب‌های گرم خلیج فارس که در فصل پاییز، آب و هوایی بهاری و خنک را تجربه می‌کنند. هوا آنقدر سرد نیست ولی بهترین فرصت برای فرار از تابستان و گرمای غیرقابل تحمل آن، در این فصل به بزرگترین جزیره ایران بروید. خوشبختانه جزایر ناز، جزیره هرمز و جزیره هنگام در نزدیکی قشم هستند و با استفاده از لنج می‌توانید به این جزایر نیز سر بزنید.

جزیره قشم

۵- جنگل النگدره به زیبایی کارت پستال

شما هم تصاویری از مناظر پاییز جنگل‌های النگدره گلستان را دیده‌اید، اما شاید تاکنون نمی‌دانستید که این زیبایی، جایی در شمال خودمان باشد. یکی از زیباترین مناظر طبیعی که در تمام عمرتان خواهید دید، مناظر پاییزی و آفتاب خورده جنگل‌های النگدره است. به زیبایی کارت پستال‌ها!

البته هوای شمال کشور در این فصل خنک و یا حتی سرد است و شاید از این منظر، خوشایند شما نباشد، اما به شما قول می‌دهیم که دیدن قاب‌های پاییزی زیبا، ارزش همه چیز را دارد.

پارک جنگلی النگدره

پاییز، فصلی برای سفر‌های متفاوت

اگر اهل سفر‌های متفاوت هستید، در فصل پاییز می‌توانید شگفتی‌های زیادی را در سراسر ایران پیدا کنید. جاذبه‌هایی که تنها در فصول سرد سال، شانس دیدن آن‌ها را خواهید داشت. حال تصور کنید که هرچیزی که می‌بینید، کمی با چاشنی نارنجی رنگ پاییز نیز همراه باشد.