۰ نفر

تفاوت عجیب دوحه قطر از ۶۲ سال پیش تا امروز + عکس

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبر: 679737
تفاوت عجیب دوحه قطر از ۶۲ سال پیش تا امروز + عکس

این مطلب ، تصویر اول قطر را در سال ۱۹۶۰ میلادی نشان می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تصویر زیر جدیدترین عکس از دوحه قطر را نشان می دهد. دوحه کمتر از دو هفته دیگر میزبان رویداد ورزشی مهم جام جهانی و یکی از ثروتمندین کشورها در دنیا است.

قَطَر (عربی: قطر: [ˈqatˤar]؛ تلفظ بومی محلی: [ˈɡɪtˤɑr])، با نام رسمی دولت قطر، کشوری در غرب آسیا است که در شمال شرقی شبه‌جزیرهٔ عربستان قرار دارد و تنها با عربستان سعودی مرز زمینی مشترک دارد و توسط خلیج فارس احاطه شده‌استدوحه قطر که بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده‌است.

هزینه بازی های جام جهانی استادیوم ۴۰ هزار نفری الوکره قطر

در اوایل سال ۲۰۱۷، کل جمعیت قطر ۲٫۶ میلیون نفر بود: ۳۱۳٫۰۰۰ تن شهروند قطری و ۲٫۳ میلیون نفر مهاجر. از نظر درآمد سرانه، چهارمین کشور قدرتمند بر پایهٔ سرانهٔ تولید ناخالص داخلی، و ششمین کشور بر پایهٔ سرانهٔ درآمد ناخالص ملی است. قطر توسط سازمان ملل متحد به عنوان کشوری با توسعهٔ انسانی بسیار بالا طبقه‌بندی شده‌است و دارای سومین رتبهٔ برتر شاخص توسعهٔ انسانی در جهان عرب است.اقتصاد قطر اقتصادی با درآمد بالا است که سومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد.قطر بزرگ‌ترین صادرکنندهٔ گاز طبیعی مایع و بزرگ‌ترین صادرکنندهٔ دی‌اکسید کربن در جهان است.

تفاوت عجیب دوحه قطر از ۶۲ سال پیش تا امروز + عکس

در سال ۱۸۶۸ معاهده‌ای میان محمد بن ثانی آل ثانی با بریتانیایی‌ها امضا شد که طبق آن، بریتانیا جدایی قطر را به رسمیت شناخت و از آن پس تا کنون این منطقه به عنوان یک سلطنت موروثی توسط خاندان ثانی اداره شده‌است. پس از دوران امپراتوری عثمانی، قطر در اوایل سدهٔ بیستم تحت‌الحمایهٔ بریتانیا قرار گرفت تا اینکه در سال ۱۹۷۱ به استقلال رسید. امیر کنونی این کشور تمیم بن حمد آل ثانی است که تقریباً اختیار کامل اجرایی و قانونگذاری را در اختیار دارد و بنا بر قانون اساسی قطر کنترل قوهٔ قضاییه نیز برعهدهٔ اوست.انتصاب نخست‌وزیر و کابینه نیز توسط امیر انجام می‌شود. مجلس شورای قطر که بخشی از اعضای آن انتخابی است و بخشی دیگر توسط امیر منصوب می‌شوند، توانایی قانونگذاری محدود و همچنین عزل وزرا را دارد.

در سدهٔ بیست‌ویکم، قطر به‌عنوان یک قدرت مهم در جهان عرب ظاهر شد. این امر از طریق منابع عظیم مالی و همچنین گروه رسانه‌ای در حال گسترش جهانی خود، مانند الجزیره محقق شد. بنا بر برخی گزارش‌ها، قطر به برخی از گروه‌های فعال در بهار عربی کمک مالی کرده بود. قطر به عنوان یک قدرت متوسط شناخته شده‌است.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر برگزار خواهد شد و این کشور را به اولین کشور مسلمان و عربی که میزبان این رویداد است تبدیل می‌کند.بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ نیز در قطر برگزار خواهد شد.

دین رسمی این کشور اسلامو زبان رسمی آن زبان عربی است و از زبان انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می‌شود. واحد پول قطر ریال و مساحت آن ۱۱٬۴۹۳ کیلومتر مربع است.

دوحه قطر