۰ نفر

دیدنی های جذاب و رایگان استانبول را بشناسید

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۵۵
کد خبر: 678632
دیدنی های جذاب و رایگان استانبول را بشناسید

استانبول، مقصد گردشگری به نسبت ارزان جهانگردان ایرانی در کشورهای همسایه، پاتوق گردشگران برای خرید و تفریح است.

به گزارش اقتصادآنلاین، استانبول‌گردی، بخشی از سبک‌زندگی شماری از هموطنان بوده و این محفل دیدنی و پرهیجان را برای شکم‌گردی و لاکچری‌گردی و قرارهای کاری و دوستانه انتخاب می‌کنند.

پل گالاتا

یکی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی زیبای استانبول که هزینه‌ای بابت بازدید از آن پرداخت نمی‌کنید، پل گالاتا است که نورپردازی شبانه عالی برای عاشقان عکاسی در استانبول دارد. اگر با پرواز تهران استانبول به این شهر سفر کردید حتما بازدید از پل گالاتا را در برنامه سفر خود قرار دهید.

موقعیت استثنایی قرارگرفتن این پل در شهر استانبول، به گونه‌ای است که بعضی مسافران، عکاسی از پل در شب را در نظر دارند زیرا دو طرف شاخ طلایی شهر استانبول قرار دارد. شاخ طلایی استانبول را GALATA BRIDGE به هم متصل کرده و اطرافش کافه و رستوران زیاد است.

محله بالات در استانبول

یکی از مقصدهای محله گردی در استانبول، محله بالات است. محله مطرح شهر که تمیز بوده و از رنگ‌های شاد در دکوراسیون و مبلمان شهری استفاده شده است. کلیسای سنت استفان و کلیسای سنت جورج و کالج ارتدکس نیز در این محله به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد.

همین عکس بالا، گوشه‌ای از زیبایی‌های دوست‌داشتنی محله بالات را به تصویر کشیده است. لوکیشنی عالی برای سلفی‌بازها!

محله بالات در استانبول

رایگان گردی در بوسفر

پاتوق بعضی از هموطنان برای شب‌گردی در استانبول، تنگه بوسفر است. از تفریحات رایگان استانبول گردی بوده و در فهرست پرجاذبه ترین محله های استانبول نیز به شمار می‌رود.

اگر به تنگه بسفر رفتید، محله هایی چون BEBEK و ORTAKOY از فراز این تنگه قابل دیدن است که بازدید از این محله ها را نیز توصیه می‌کنیم. تماشای کشتی‌هایی که در تنگه بسفر تردد دارند، مناظر زیبایی‌ها را فرا روی دیدگان شما در طول روز رقم خواهد زد. همچنین گردشگران می توانند لوکس‌ترین هتل استانبول را در نزدیکی پل بسفر رزرو نمایند.

رایگان گردی در بوسفر

گشتی در بازارهای استانبول

به هر هدفی که عازم استانبول شده باشید، گشت و گذار در بازارهای استانبول را توصیه می‌کنیم. بازارهای استانبول هم از مجتمع‌های خرید واقع در خیابان استقلال و اطراف میدان تکسیم گرفته تا پاساژهای لوکس خیابان نیشان تاشی، مملو از توریست است.

بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا، بازار بزرگ استانبول است که GRAND BAZAAR نام دارد. حدود چهار هزار واحد تجاری در آن فعال است و برای خرید در آن بایستی ماهر باشید. خلاصه یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی و رایگان استانبول، گرند بازار این شهر رنگارنگ است.

گالری گردی در شانزلیزه استانبول

گالری‌های متعدد هنری نیز در این خیابان واقع شده تا بتوانید هنر معاصر و غیر معاصر شهر هنرمندان شهر را نظاره گر بوده و نسبت به تماشای آثار و خرید آن اقدام کنید.

یکی از دیدنی های دلپذیر استانبول که رایگان هم هست، گالری گردی در خیابان استقلال این شهر است. مرکز تحولات فرهنگی و هنری پایتخت توریستی ترکیه نیز محسوب می‌شود.

گالری ART NEW GALLERY از جمله گالری های معروف این خیابان است. بازدید از کلیه گالری‌های خیابان استقلال استانبول و عکاسی از آثار به نمایش درآمده آن، رایگان است. مثل گالری‌های تهران. البته گالری های استانبول صرفا در خیابان استقلال قرار ندارد و می‌توانید از راهنمای توریستی شهر و جست و جو در اینترنت، با بهترین گالری های شهر که امکان بازدید رایگان دارند، آشنا شوید.

مسجد گردی در استانبول

استانبول، مساجد بسیاری دارد که بازدید از همه آن ها رایگان است. مسجد تاریخی ZEYREK از جمله بناهای پربازدید شهر استانبول به شمار می‌رود. جاذبه باشکوه که از ۲ ساختمان مجزا تشکیل شده و در عصر عثمانی نیز استفاده می‌شد.

مسجد زیرک یکی از ۲ بنای مذهبی و باستانی عصر بیزانس است. عاشقان مسجد گردی در استانبول، بازدید از مسجد شاهزاده محمد، شاهکار معماری عثمانی، مسجد جدید، آرامگاه بزرگان عثمانی و مسجد چاملیجا، بزرگ ترین مسجد استانبول را در نظر داشته باشند.

مسجد آبی از دیگر مساجد استانبول است که بازدید از آن بدون هزینه امکان پذیر است. از معروف‌ترین جاذبه های دیدنی رایگان شهر بوده و نام اصلی آن مسجد سلطان احمد است. مسجد سلیمانیه و مسجد ایوب نیز با بازدید رایگان هستند. دقت کنید که بازدید از موزه مسجد ایاصوفیه استانبول، مشمول پرداخت ورودیه است و رایگان نیست. پیشنهاد می‌کنیم با رزرو تور استانبول سفرمارکت از معروف ترین مسجد استانبول یعنی ایاصوفیه دیدن کنید.

گردشگری در سالت گالاتا

سالت گالاتا متعلق به دوره عثمانی است. از جمله مکان های دیدنی است که بازدید از آن رایگان است. معماری زیبایی داشته و گردشگران بدون هزینه می‌توانند از این معماری باشکوه دیدن کنند.

این بنا، مملو از کافه و رستوران است و فروشگاه که محصولات فرهنگی در آن عرضه می‌شود. در خیابان AZAPKAPI واقع شده است.

بشیکتاش گردی در استانبول

محله بشیکتاش دیدنی است. موزه زیبایی در آن جا واقع شده که در دهه سی قرن بیستم میلادی توسط آتاتورک افتتاح شد. از تفریحات رایگان شهر بوده و بازدید از آن در ۲ روز هفته رایگان است. البته امکان بازدید نیم بهاء در عصرها نیز دارد.

گردشگری در کاراکوی

استانبول، شهر نوستالژیک ایرانیان، شهری پر شور و نشاط و رنگارنگ است. نقاشی های دیواری منطقه کاراکوی استانبول، از جمله مقصدهای گردشگری معروف شهر است که بازدیدش نیز هزینه ندارد.

منطقه KARAKOY در جنوب میدان تکسیم واقع شده و راه پله رنگارنگ و چترهای آویزان نظر شما را جلب می‌کند. شبیه یک آتلیه عکاسی رایگان بوده و لوکیشن عالی برای عاشقان عکس‌های پر لایک به شمار می‌رود.

گردشگری در کاراکوی

گشتی در موزه پرا

از جمله جاذبه های هنری و تاریخی رایگان و ارزشمند استانبول، موزه شخصی PERA است که جمعه ها از ساعت ۱۸ تا ۲۲ بازدید عمومی رایگان دارد. بنای موزه متعلق به قرن ۱۹ میلادی بوده و هنر معاصر شامل نقاشی شرقی در آن در معرض دید عموم قرار گرفته است.

عاشقان موزه گردی، حتما این موزه را در فهرست نقاط دیدنی رایگان شهر استانبول قرار دهند. البته نمایشگاه های فصلی نیز در طول سال در این تماشاگه راز برگزار می‌شود.

بازارهای محلی استانبول

استانبول نیز مثل شهرهای شمالی کشور، مملو از بازارهای محلی است که در آن می‌توان محصولات مختلف مردمان شهر را با قیمت مناسب تهیه کرد و با سبک زندگی آن‌ها نیز آشنا شد.

بازارها از جمله تفریحات مجانی در شهر بوده و سبب آشنایی شما با طیف های مختلف مردم خواهد شد. طرفداران زیادی داشته و کوله پشتی گردها در نظر داشته باشند. بازار محله بومنتی تنها مشت نمونه خروار است.

این بازار محلی در روزهای یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ فعال است. البته در استانبول در طول هفته، بازارهای محلی میوه و تره بار و صنایع دستی در سطح شهر در دسترس شما خواهد بود.

پارک گردی در استانبول

دست آخر اگر قصد گذران یک روز زیبا در میان درختان سرسبز دارید، پارک سرسبز ییلدیز را توصیه می‌کنیم. کلا استانبول، مملو از پارک است و ارزان ترین جاذبه استانبول به نظر می‌رسد.

این پارک و سایر پارک های استانبول را برای گذران یک روز خاطره انگیز به همراه همسفران خود، در نظر داشته باشید و در برنامه گردشگری رایگان خود در استانبول قرار دهید.