۰ نفر

راهنمای خرید بهترین چمدان بازار با نکاتی که خبر ندارید

۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۶
کد خبر: 649623
راهنمای خرید بهترین چمدان بازار با نکاتی که خبر ندارید

قطعا دلتان نمی خواهد کسی باشید که چمدانتان وقتی که در قسمت بار فرودگاه بیرون می آید، بخشی از وسایل آن خراب شده، گم شده یا به بیرون ریخته باشد.

راهنمایی کامل برای خرید چمدان مناسب و با کیفیت

 به گزارش اقتصاد آنلاین، از طرف دیگر هم دلتان نمی خواهد که زمانی که یک چمدان خریداری می کنید، سریع خراب شده و مجبور شوید که باز هم برای خرید آن هزینه کنید. به همین خاطر، ما در الی گشت برای شما یک راهنمای خرید چمدان مسافرتی آماده کرده ایم که شما با دانستن جزئیات کاربردی، چمدان دلخواه و مناسب خود را تهیه نمایید.

یک چمدان خوب، به نظر بی دوام نمی آید

بدیهی است که نیازهای مربوط به چمدان شما بر اساس فعالیت، مقصد و سبک سفر متفاوت خواهد بود، اما به ویژه اگر زیاد مسافرت می کنید، به چیزی قوی و با دوام نیاز دارید. الکساندرا جیمینز، سردبیر Travel Fashion Girl می گوید: «اگر شما چمدان خود را بر روی سطوح خشن مثل سنگ فرش، سنگ، یا پیاده روهایی با سنگ های شکسته بکشیدد، به چرخ های آن بسیار باید دقت کنید و یا اینکه آماده حمل آن باشید. اگر در نگاه اول به نظر می رسد که چرخ ها شکسته یا خراب خواهند شد، به حستان اعتماد کنید چرا که به احتمال زیاد این اتفاق خواهد افتاد. قبل از خرید، بررسی ها و تحقیقات آن چمدان را کاملا بخوانید و ایده خوبی است که چمدان های دارای گارنتی طول عمر را تهیه نمایید».

به دنبال مواد باکیفیت باشید

راهنمای خرید چمدان مسافرتی می گوید که چه چمدان سخت چه نرم انتخاب کنید، مواد باکیفیت به کار رفته در آن مهم است. جیمینز می گوید: «چمدان های نرم بسیار عالی هستند اگر دوست دارید که آن را با دست حمل کنید، زیرا سبک وزن هستند و راحت تر در قفسه هایی مانند قفسه چمدان بالای سر در هواپیما قرار می گیرند. آن ها همچنین ممکن است شوک های فیزیکی را بهتر از چمدان های سخت جذب کنند». به غیر از زمان هایی که پارچه های خش دار را به عنوان یک مد دوست داشتنی می بینید، از خرید پلی استر خودداری کنید! پارچه هایی با نایلون ریپ استاپ (Rip-stop nylon) انتخاب بهتر و با دوامی است.

جیمینز می گوید: «استدلال برای خرید چمدان سخت این است که لوازم داخل آن بهتر می مانند، زیرا چمدان به داخل فرود نمی رود. چمدان سختِ باکیفیت ساخته شده از مواد دست سازی از قبیل پلی کربنات فوق العاده بادوام است و اغلب در وینیل، چرم یا پارچه پوشیده می شود.

به دسته های چمدان توجه کنید

شکستن دسته چمدان یکی از اتفاقات شایعی است که برای چمدان های نامناسب می افتد. اگر شما دلتان نمی خواهد این اتفاق را تجربه کنید، چمدان هایی را خریداری کنید که دسته آن ها به دو طرف میله داشته باشد زیرا آن ها معمولا نسبت به چمدان های تک میله ای، قوی تر هستند. البته اگر قرار است یک چمدان بسیار گران قیمت باکیفیت انتخاب کنید، احتمالا دسته تک آن ها به قدرت دسته های دو میله ای است.

زیپ چمدان، نکته دیگری که باید چک شود

قانونی نانوشته در راهنمای خرید چمدان مسافرتی وجود دارد که می گوید، اگر چمدانی باکیفیت نباشد، قطعا زیپ های آن نیز به راحتی می شکنند و هزینه تعویض آن ها زیاد خواهد برد. خرید چمدانی هایی که شامل زیپ هایی هستند که می توانند خود را تعمیر کنند، یک سرمایه گذاری عالی است. اگر شما به دنبال یک چمدان نرم نایلونی می روید، آن هایی را انتخاب کنید که زیپ آن ها کاملا در چمدان جای گرفته است؛ نشانه مناسبی برای کیفیت. زیپ ها می توانند به رنگ طرح کلی چمدان شما یا مخالف رنگ آن باشند، اما در هر صورت زیپ باید از نظر اندازه نسبت به کل چمدان در هماهنگی کامل باشد. اگر شما جزو آن دسته افراد هستید که بیش از ظرفیت چمدان، آن را پر می کنید، به دنبال موردی بگردید که زیپ آن از کویل پلی استر (polyester coils) ساخته شده باشد. این نوع زیپ ها می توانند فشار زیادی را تحمل کنند.

سیستم قفل را بررسی کنید

حتی اگر لوازم با ارزشی مانند طلا همراهتان نیست، اما باز هم باید از لوازمتان مراقبت کنید. چمدانی که قفل ندارد، دعوت نامه ای برای دزدان است! معمولا چمدان های باکیفیت با جنس نرم، خودشان انواع مختلف قفل را دارند که به زیپ آن ها بسته می شود. چمدان هایی با جنس سخت نیز یا ساخت آن ها به گونه ای است خودش قفل خودکار دارد و یا اینکه آن ها هم قفل دارند. در هر صورت باید دقت کنید که این سیستم چطور از چمدان مراقبت می کند. هرچه بیشتر به هم چسبیده باشد، پایدارتر خواهد بود.

درباره چرم بدانید

یکی از مواردی که باید هنگام خرید چمدان چرمی به آن نگاه کنید، درجه مورد استفاده است. برای جنسی پایدار با جذابیت ظاهری همیشگی، به دنبال چمدان Top/Full grain leather (چرم لایه لایه نشده) باشید که از بیرونی ترین لایه های پوستی به دست می آید. از خرید چرم پردازش شده خودداری کنید زیرا در طول زمان ترک خواهد خورد. چرم های پردازش شده ۱۰۰ درصد چرم است، اما از لایه های پوستی داخلی می آید و به اندازه چرم Full grain leather پایدار نیست. همچنین اطمینان حاصل کنید که از چمدان ساخته شده از تکه های چرم اجتناب کنید. آن ها از خرده های چرم های دیگر ساخته شده و به هم چسبیده شده اند. چمدان های چرمی دارای بند چرم ممکن است به مرور لایه لایه شده و ترک بخورند.

جیب های مختلف چمدان را نگاه کنید

آخرین مورد از راهنمای خرید چمدان مسافرتی این است که اگر چمدان را با چند جیب مختلف ترجیح می دهید تا بتوانید وسایل خود را راحت تر دسته بندی کنید، باید چگونگی قرار گرفتن آنها را در نظر بگیرید. جیب ها می توانند به گونه ای طراحی شوند که فضای چمدان را بیشتر نکرده یا اندازه فضای اصلی چمدان را کم کنند؛ دو مشکلی که تولید کنندگان حرفه ای از آن اجتناب می کنند. اگر به دنبال جیب های اضافه هستید، چمدان هایی را انتخاب کنید که دارای لایه های مخفی با دوخت تمیز و محکم داشته باشند تا به مرور زمان پاره نشده و ظاهر چمدان دل شما را نزند.