۰ نفر

در تور مشهد، بعد از زیارت حرم مطهر کجا برویم؟

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبر: 634718
در تور مشهد، بعد از زیارت  حرم مطهر کجا برویم؟

مشهد (Mashhad)، دومین شهر بزرگ ایران پس از تهران است. به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد، سالانه بیش از 30 میلیون زائر به این شهر مشرف می شوند.

 یکی دیگر از عواملی که بر اهمیت مشهد افزوده، پیشینه تاریخی آن است. مشهد در دوره افشاریه پایتخت ایران محسوب می شد و آثار بسیاری از دوره افشاریه در این شهر به یادگار مانده است. مشهد از نظر جغرافیایی از شمال با شهرستان های کلات نادری، از شمال غرب به شهرستان درگز، از غرب به شهرستان های چناران و نیشابور و از شرق با شهرستان های سرخس و تربت جام همسایه است. آب و هوای مشهد در تابستان ها گرم و خشک و در زمستان سرد با رطوبت کم است. با این اوصاف زمان پیک سفر به شهر مشهد، فصل بهار و تابستان است. در سفر به مشهد، مسافرین پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، به بازدید از جاهای دیدنی مشهد مشغول می شوند و با بهترین جاذبه های تاریخی، تفریحی، فرهنگی و طبیعی این شهر بیشتر آشنا می شوند.

جاهای دیدنی مشهد کجاست؟

در تور مشهد، بعد از زیارت  حرم مطهر کجا برویم؟

خوشبختانه مشهد جاذبه های دیدنی بسیاری دارد و هر گردشگری با هر سلیقه ای را به سوی خود می کشاند.

در سفر به مشهد، الویت تمام مسافرین زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است، اما اگر میخواهید بدانید جاهای دیدنی مشهد نزدیک به حرم کجاست و یا علاوه بر زیارت قصد سیاحت و گردش در مشهد را هم دارید، پس باید بدانید مکان های تفریحی و پر هیجان، جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی در کدام منطقه از شهر مشهد واقع شده است.

  • آیا به دنبال جاهای تاریخی مشهد هستید؟ اگر به دنبال بازدید از مکان های تاریخی مشهد هستید پیشنهاد می کنیم به بازدید از آرامگاه فردوسی و آرامگاه شجریان و بقعه هارونیه در بلوار شاهنامه، کلیسای مسروپ در میدان ده دی، خواجه مراد در خلج فریمان، مدرسه گوهرشاد در صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی، خانه تاریخی داروغه در خیابان نواب صفوی، خانه توکلی در خیابان نواب صفوی، خانه ملک در خیابان امام خمینی، خانه امیری در خیابان نواب صفوی، خانه اردکانی در بلوار وحدت، آرامگاه پیر پالان دوز در خیابان نواب و آرامگاه خواجه ربیع در خیابان خواجه ربیع بپردازید.
  • آیا به دنبال تفریحات هیجانی مشهد هستید؟ اگر شما هم تور مشهد را رزرو کنید، شاید باورتان نشود بتوانید در مشهد مراکز تفریحی و هیجانی که آدرنالین خونتان را بالا ببرد، پیدا کنید. هلیوم پارک در بلوار جانباز، پیست اسکیت در شاندیز، پاراموتور در شاندیز، اتاق فرار در بلوار سجاد، تونل باد صبا برای تجربه سقوط آزاد در بلوار خیام شمالی، پیست موتور کراس در جاده شاندیز، باشگاه اسب سواری در ابتدای جاده شاندیز، سرزمین موج های آبی در شهرک غرب، چالیدره طرقبه و پارک آبی ایرانیان در قاسم آباد، تنها برخی از تفریحات هیجانی مشهد هستند. .اگر کودک همراه دارید و میخواهید خاطره ای خوش برایش رقم بزنید و این هیجان را برای کودک خود نیز فراهم آوردید، پیشنهاد ما تجربه رفتن به کارالند در بلوار هفت تیر و کلوپ پاندا در کوی آب و برق است.
  • آیا به دنبال مناطق بکر طبیعت مشهد هستید؟ باید بگوییم آب و هوای گرم و خشک مشهد، پوشش گیاهی خاصی را به وجود آورده که در هیچ کجا مانندش را نخواهید یافت! بکرترین جاهای دیدنی مشهد شامل آبشار اخلمد، روستاهای چناران، آبشار و جنگل قره سو، کلات نادری، پارک جنگلی شاندیز، روستای کنگ و جاغرق طرقبه، روستای زشک، روستای عنبران، سرخس، کاشمر و فریمان از جمله این مناطق سرسبز و بکر در مشهد هستند.
  • از پارک های مشهد چه میدانید؟ شاید نام مشهورترین پارک های مشهد را به وفور شنیده باشید. پارک ملت مشهد با داشتن شهربازی، باغ مرغابی ها و امکان قایق سواری در دریاچه مصنوعی از مشهورترین پارک های مشهد در میدان آزادی است و کمتر گردشگری است که از آن بازدید نکرده باشد. یکی دیگر از بکرترین پارک های مشهد که از امکانات فوق العاده و طراحی زیبایی برخوردار است، پارک کوهسنگی در انتهای خیابان کوهسنگی است. از مهم ترین امکانات این پارک می توان به کوه نوردی، کالسکه سواری، شهربازی، قایق سواری روی دریاچه مصنوعی، دوچرخه سواری و پاتیناژ و اسکیت سواری اشاره نمود.

بازارگردی های معروف مشهد برای خرید کجاست؟

      

در تور مشهد، بعد از زیارت  حرم مطهر کجا برویم؟

در تور مشهد، بعد از زیارت  حرم مطهر کجا برویم؟

پس از زیارت و رفتن به جاهای دیدنی مشهد، نوبت به خرید و بازارگردی می رسد که گردشگران برای خرید سوغاتی هایی مانند: زعفران، تسبیح، زیورآلات عقیق، سجاده، هل و زرشک به دنبال مراکز خرید مطمئن می گردند. حتی اگر اهل خرید نباشید و برای زیارت به حرم امام رضا(ع) رفته باشید، با بیرون آمدن از صحن حرم، با بازارها و مغازه های بسیاری روبه رو می شوید که شما را برای  دیدن محصولات و سوغاتی های مشهد وسوسه میکنند. در مشهد 4 دسته بازار (بازارهای خیابانی، مراکز خرید با رویکرد گردشگری، بازارهای سنتی و سرپوشیده و در نهایت بازارهای موقت) دیده می شود که هر یک به نوبه خود مورد استقبال مسافران قرار می گیرد. خیابان دانشگاه برای کیف و کفش، خیابان راهنمایی برای مانتو، خیابان سعدی برای لوازم الکتریکی،  خیابان جنت برای پوشاک، خیابان 17 شهریور برای خرید لوازم آرایشی و پوشاک، بازار طلاب برای مانتو و شلوار از جمله معروف ترین بازارهای خیابانی هستند. اما اگر تور مشهد را جز با مراکز خرید مدرن و پاساژهای شیک نمی پسندید، می توانید به مجتمع آرمیتاژ در بلوار وکیل آباد، مجتمع الماس شرق در بلوار خیام، پاساژ وصال در بلوار خیام شمالی، پاساژ پروما در میدان جانبار و مرکز خرید زیست خاور در میدان شریعتی (تقی آباد) بروید. بخش بعدی بازارهایی که ما قصد معرفیشان را داریم اختصاص به محبوب ترین بازارها یعنی بازارهای سنتی سرپوشیده دارد. اولین و بزرگ ترین بازار سنتی مشهد، بازار رضا است که به عنوان مشهورترین پاساژ خرید نزدیک به حرم شناخته شده که تمامی سوغات معروف مشهد را می توانید در این بازار بیابید. در بازار رضا می توانید ادویه های متنوع، پوشاک و کفش و انواع سوغات مشهد را خریداری کنید. بازار امین که در خیابان نواب قرار دارد، یکی دیگر از بازارهای مشهد است که انواع پوشاک، سوغاتی های بومی مشهد و انواع ظروف چینی و سایر کالاهای مهم را برای خرید در دسترس مردم قرار داده است. در نهایت بازارهای موقت مشهد که به بازارهای دست فروشان اختصاص دارد، در بلوارهای مشهور مشهد دیده می شود و طرفدار کمتری میان زائرین و مسافران دارند.

تهرانی های عزیز که مقصد سفر خود را مشهد قرار دادید، میتوانید برای رزرو تور مشهد از تهران با کمترین قیمت با بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

رزرو تور لحظه آخری مشهد از تهران به صورت زمینی و هوایی

معرفی بهترین رستوران های مشهد

پس از زیارت حرم امام رضا (ع) و یا گشت و گذار در شهر، حتما باید برای صرف غذا بهترین رستوران های مشهد را تجربه نمایید.

بخاطر تعداد بالای رستوران و فست فود در شهر مشهد، می توانید هم با مناسب ترین قیمت و هم در رستوران های بسیار شیک روزانه غذا را داشته باشید. اگر علاقه دارید غذا را در طبیعت میل کنید باید حتما به طرقبه، شاندیز و زشک سر بزنید تا بتوانید بهترین غذاها را در رستوران های جنگلی و دنج سفارش دهید. از جمله این رستوران ها می توان به رستوران ارم شاندیز، رستوران دامون در امام رضا 17، رستوران حاج حسن، رستوران معلق، رستوران الماس که دیدی از بند گلستان دارد، اشاره کرد.

در تور مشهد، بعد از زیارت  حرم مطهر کجا برویم؟

اما اگر میخواهید در وقت صرفه جویی کنید و از شهر خارج نشوید، می توانید به رستوران مهستان، رستوران امیرشاهان، معین درباری و رستوران رضایی، رستوران راستگو و فست فودهایی مانند شبدیز، تراس، فود فکتوری و ..... سر بزنید.

اگر جزء گردشگرانی هستید که به فست فود و غذاهای ایتالیایی علاقه مندید، پیشنهاد می کنیم به رستوران ایتالیایی MeChef بروید و یا اگر فضاهای سنتی انتخاب شماست، پیشنهاد ما رستوران سنتی داریوش و رستوران Blue Lantern است.

اگر دوست دارید در سفر لحظاتی را آرام و به دور از دغدغه، همراه با گوش سپردن به یک موسیقی ملایم و یک فنجان قهوه داغ بگذرانید، پیشنهاد میکنیم تجربه رفتن به کافه های دنج مشهد را از دست ندهید. خوشبختانه مشهد کافه های با کیفیت، زیادی دارد که بهترین آنها را به شما معرفی می کنیم: کافه شکر و کافه ادن در خیابان احمد آباد، کافه وانیلی در خیابان مدرس، کافی شاپ بیسکویت در خیابان نوفل لوشاتو، کافه دیدار در احمد آباد، کافه عسل در خیابان طبرسی، کافی شاپ داوطلب در خیابان نواب صفوی، کافی شاپ هتل یوسف در خیابان نواب، کافی شاپ هتل جواد در بلوار امام رضا که دارای محیط های مناسب و منوهای فوق العاده ای هستند و برای هر سیلقه ای پیشنهادی شگفت انگیز دارند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.