۰ نفر

مردم کدام استان ها بیشتر سفر رفتند؟

۸ آذر ۱۴۰۰، ۲:۲۵
کد خبر: 585226
مردم کدام استان ها بیشتر سفر رفتند؟

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده ترددهای بین‌استانی در هشت ماه اخیر نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما سفرهای مردم در آبان ماه کاهش قابل توجهی نسبت به مهر ماه داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در هشت ماهه امسال وضعیت سفرهای جاده‌ای مردم باز هم روند افزایشی نسبت به سال گذشته داشته اما آمار تردد در آبان ماه نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است. بر اساس آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور از تحلیل وضعیت تردد در آبان ماه امسال بیش از ۵۵ میلیون تردد بین استانی اتفاق افتاده که نسبت به مهر ماه سال جاری هشت درصد کاهش یافته اما همین آمار در قیاس با آبان ماه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

سفر2

البته تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در هشت ماهه امسال مجموعاً به ۴۲۷ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۸ وسیله نقلیه رسیده است که نسبت به همین آمار در هشت ماه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است. همچنین سهم وسایل نقلیه سبک و سنگین نیز در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته روند رو به رشد ۹ و چهار درصدی را تجربه کرده است.

سفر3

در هشتمین ماه امسال تردد بین استانی روندی پایداری را تجربه کرده است و در این میان بیشترین تردد و سفرهای مردم به دوم آبان ماه با دو میلیون و ۸۸ هزار و ۴۸۷ وسیله نقلیه و کمترین آن به آخرین روز این ماه با یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۰۹ وسیله نقلیه بر می‌گردد.

سفر4

بر اساس آمارهای منتشر شده از تردد بین استانی آبان ماه امسال، همه استان‌ها روند رو به رشد افزایشی را داشته‌اند و در این بین بیشترین افزایش سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان‌های قم، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی به ترتیب با ۳۴ درصد، ۳۱ درصد، ۳۰ درصد و ۲۹ درصد رشد برمی‌گردد و کمترین افزایش تردد نسبت به آبان ماه سال گذشته مربوط به زنجان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی به ترتیب با افزایش چهار درصدی، شش درصدی و هشت درصدی بوده است.

سفر5