۰ نفر

لغو روادید برای مسافران ایرانی که به عراق سفر می‌کنند

۳ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۰۱
کد خبر: 574692
لغو روادید برای مسافران ایرانی که به عراق سفر می‌کنند

فرودگاه نجف از لغو روادید برای مسافران ایرانی که به عراق سفر می‌کنند خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری نون گزارش داد اداره فرودگاه نجف روز دوشنبه از لغو روادید ورود (ویزا) برای مسافران ایرانی در عراق، خبر داد.

بخش رسانه‌ای این فرودگاه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد از این پس مسافران ایرانی می‌توانند بدون دریافت ویزا از طریق فرودگاه نجف وارد عراق شوند.

این وبسایت افزود: ماه گذشته، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جریان استقبال از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، از لغو روادید بین دو کشور خبر داده بود. اما این تصمیم قبل از اربعین به اجرا در نیامد و باعث سردرگمی خطوط هوایی دو کشور شد.

ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد نیز در توئیتی اعلام کرد ایرانی‌ها از امروز بدون ویزا و از طریق هوایی می‌توانند به عراق سفر کنند؛ عراقی‌ها هم بدون ویزا از طریق هوایی می‌توانند به ایران سفر کنند.

تاکنون هیچ گونه اعلام رسمی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عراق و حتی فرودگاه بین المللی بغداد مبنی بر لغو روادید ورود برای ایرانیان صورت نگرفته است. این در حالی است که وزارت داخلی عراق با انتشار سندی این حکم را تایید کرد.

نامه

وزارت داخلی عراق با انتشار سندی لغو روادید برای مسافران ایرانی که به عراق سفر می‌کنند را تایید کرد. با انتشار این سند از این پس مسافران ایرانی می‌توانند بدون روادید به عراق سفر کنند.