۰ نفر

احتمال لغو منع تردد شبانه و سفر بین استانی برای واکسن‌زده‌ها

۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹
کد خبر: 574031
احتمال لغو منع تردد شبانه و سفر بین استانی برای واکسن‌زده‌ها

موضوع لغو منع تردد شبانه برای واکسن زده‌ها پیشنهاد داده شده است تا در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و در صورت موافقت اعضا تصویب شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: با موافقت وزارت بهداشت موضوع لغو منع تردد شبانه برای واکسن زده‌ها پیشنهاد داده شده است تا در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و در صورت موافقت اعضاء تصویب شود.

وی درباره جزئیات لغو منع تردد شبانه برای واکسن رده‌ها بیان کرد: مقرر شده است پلیس راهور از سامانه وزارت بهداشت استعلام واکسیناسیون افراد را بگیرد و بر این اساس افراد واکسن زده جریمه نشوند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از لغو منع تردد بین استانی برای واکسن زده‌ها خبر داد و گفت: همچنین لغو منع سفر بین استانی به و از شهر‌های قرمز و نارنجی برای واکسن زده‌ها هم در دستور کار قرار گرفته است.

فرهادی ادامه داد: البته در این شکل مردم باید در سامانه‌ای ثبت نام کنند و کیو آر کد واکسن را بارگذاری کنند که در صورت تایید پلیس راهور پلاک ماشین را وارد سامانه می‌کند و فرد در صورت سفر بین استانی به شهر‌های قرمز و نارنجی دیگر مشمول جریمه نخواهد شد و افراد واکسن نزده ۵٠٠ هزار تومان یا یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: برنامه‌ای تحت عنوان برنامه مدیریت هوشمند محدودیت‌ها مصوب شده است و جزئیات آن در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح می شود و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.