۰ نفر

مدیرکل دریایی سازمان بنادر اعلام کرد؛

شرط از سرگیری سفر های دریایی داخلی و خارجی

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۶:۳۵
کد خبر: 562050
شرط از سرگیری سفر های دریایی داخلی و خارجی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در صورت تصویب و ابلاغ از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا آماده‌ایم تا سفرهای دریایی داخلی و خارجی را در کوتاهترین زمان از سر بگیریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین عباس نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون در کشور سرعت بالایی گرفته و در کشورهای دیگر برای انجام سفرهای داخلی و خارجی‌شان شرطی مانند واکسینه‌شدن یا نشدن را برای مسافران تعیین می‌کنند، آماده‌ایم تا در صورت تصویب و ابلاغ از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، سفرهای دریایی داخلی و خارجی را از سر بگیریم.

وی افزود: اما چون تا این لحظه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرارت جدیدی اعلام نکرده، همچنان محدودیت‌های کرونایی سابق در حوزه دریایی برقرار است و سفرهای دریایی تنها محدود به سفرهای داخلی و بومیان منطقه است. البته در این سفرها تست رپید و تست PCR نیز از مسافران دریافت کرده و غربالگری و دیگر پروتکل‌های بهداشتی درباره آن‌ها رعایت می‌شود.

 مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تعطیلی سفرهای دریایی داخلی و خارجی و غیرفعال شدن بسیاری از شناورها طی ماه‌های گذشته، آیا ازسرگیری این سفرها در بازه زمانی کوتاه مدت امکان پذیر است یا خیر؟ ادامه داد: از سرگیری سفرهای دریایی از نظر ظرفیت‌های موجود امکان‌پذیر است و خوشبختانه تمهیدات مناسبی در گذشته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای ظرفیت‌سازی برای توسعه سفرهای دریایی انجام شد و می‌توانیم بسیاری از شناورهای غیر فعال در ماه‌های گذشته را با سرویس‌های فنی به سرعت به چرخه فعالیت بازگردانیم. از سوی دیگر نیز  از محل وجوه اداره شده می‌توانیم برای ساخت شناورهای جدید به متقاضیان کمک کنیم.

عباس نژاد درباره شرایط تسهیلات پیش‌بینی شده برای متقاضیان شناورهای مسافری داخلی گفت: معمولاً ۲۰ درصد آورده از متقاضیان طلب می‌کنیم و تا ۸۰ درصد آن را از طریق تسهیلات بانکی بدون سود و با بازپرداخت پنج ساله برای متقاضی تامین خواهیم کرد. البته به دنبال افزایش زمان بازپرداخت این تسهیلات از طریق برنامه‌ریزی و رایزنی با مسئولان بانکی هستیم.

به گفته وی، متقاضیان می‌توانند در صورتی که شناور خارجی بخواهند از نظر شرایط فنی و استانداردها آن را با ضوابط داخلی تطبیق دهند و شناورهای خارجی هم وارد کنند اما اعطای این تسهیلات تنها مختص به متقاضیان شناورهای است که در داخل کشور تولید می‌شود.