۰ نفر

۱۰مقصد گردشگری که باور نمی‌ کنید در روی زمین باشد + عکس

۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبر: 537143
۱۰مقصد گردشگری که باور نمی‌ کنید در روی زمین باشد + عکس

برخی مکان‌های گردشگری در جهان وجود دارند که شاید در وهله اول تصور آن برای هر شنونده‌ای دشوار باشد.

به گزارش پایگاه «اسکای اسکنر»، در طول این روز‌های دشوار همه گیری کرونا، شاید همه ما این آرزو را داشته باشیم که چه زمانی می‌توانیم به سفر برویم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اگرچه شاید شما نتوانید به سفر دور دنیا بروید، این مکان‌های چشم نوازی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، سبب می‌شود تا شما بال‌های خود را گشوده و سفری به دور دنیا داشته باشید:

۱- «سالاردو ییونی» در بولیوی

سالاردو ییونی بزرگترین کویر نمک دنیاست که در نزدیکی رشته‌کوه آند در جنوب غربی کشور بولیوی در آمریکای جنوبی واقع شده‌است. در اعماق زمستان یخ زده، این بزرگترین سطح نمکی در جهان به یک آینه منعکس کننده در جهان بدل می‌شود. این منطقه بخشی از یک دریاچه غول پیکر ماقبل تاریخ، یعنی دریاچه مینچین (Minchin) بود. استخر‌های باقیمانده از این دریاچه ماندگار ماقبل تاریخ، افقی خیره کننده را پدید آورده است؛ بنابراین اگر دوست دارید عکسی سلفی بگیرید، این مکان، یکی از زیباترین نقاط جهان محسوب می‌شود.

2

3

سالاردو ییونی در بولیوی

۲- دریاچه بایکال، روسیه

یکی دیگر از دریاچه‌های شگفت آور، در جنوب سیبری واقع شده است. این دریاچه، بزرگترین قطعه آب شیرین در جهان محسوب می‌شود. آب‌های واقع در این دریاچه به ورقه‌های فیروزه‌ای یخ مبدل می‌گردند که شاید یادآور «قلعه تنهایی سوپرمن» برای شما باشند. دمای هوا در این منطقه ممکن است تا منفی ۱۹ درجه سانتیگراد نیز کاهش یابد؛ بنابراین بسته بندی یک لباس گرم را فراموش نکنید.

4

۳- آبشار کوانگ سی در لائوس

یکی از مقصد‌های گردشگری برای ماجراجویان و افرادی که در جهان اهل گردش و سفر هستند، شهر «لوآنگ پرابانگ» لائوس است. در نزدیکی این شهر «آبشار کوانگ سی» قرار دارد؛ مکانی که دارای آب‌های شفاف که سخت بتوانید جلو خود را گرفته و داخل آن نروید.

5

6

۴- پارک ملی تورس دل پاین، شیلی

پارک ملی تورس دل پاین یک پارک ملی است که شامل کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌ها و رودخانه‌هایی در جنوب پاتاگونیا شیلی است. پس در صورت سفر به رشته کوه‌های اند (طولانی‌ترین رشته کوه در جهان که درهفت کشور قرار دارد) می‌توانید از یکی از زیباترین پارک‌های ملی بازدید به عمل آورید. شما می‌توانید بر فراز کوه‌های پر از برف و یخچال‌های طبیعی با شکوه بروید.

7

8

۵- چشمه آب گرم «گرند پریسماتیک»، آمریکا

چشمه گرند پریسماتیک، یک چشمه آب گرم در ایالت «وایومنیگ» در مناطق کوهستانی در غرب آمریکاست. این استخر طبیعی، با آب‌های رنگین کمانی خود در پارک ملی «یلواستون» آمریکا قرار دارد و سومین چشمه آب گرم بزرگ در جهان به حساب می‌آید.

9

10

۶- هواکاچینا، پرو

اگر تمایل به سفر به یک مکان جالب در جها را دارد، حتما به این واحه نگاهی بیاندازید. اما قبل از معرفی این مکان باید به شما بگوییم واحه، به نقطه‌ای سرسبز در میان صحرا گفته می‌شود. واحه‌ها معمولاً در پیرامون یک چشمه یا یک چاه پدید می‌آیند؛ از همین رو این واحه نیز در اطراف یک حفره آبی ساخته شده است. همینجا باید اشاره کنیم پرو همچنین میزبان یکی از هفت عجایب جدید جهان به نام «ماچو پیچو» است.

11

12

واحه هواکاچینا در پرو

13

ماچو پیچو، از عجایب هفتگانه جدید جهان

۷- دروازه جهنم، ترکمنستان

دروازه جهنم یا دروازه دوزخ یک میدان گازی در کنار روستای دروازه در قره‌قوم، استان آخال ترکمنستان است. دروازه جهنم، در حقیقت «چاه حفاری کولا» است؛ چاهی که عمیق‎ترین چاه ساخته بشر و عمیق‎ترین حفره مصنوعی کره زمین به حساب می‌آید. چاه دوازده کیلومتری کولا آن ‎قدر عمیق است که محلی‎ ها قسم می‌خورند شیون اهل جهنم را می ‎شود از ته آن شنید. مهندسان و کارگران شوروی سابق بیست سال مشغول حفر این چاه بودند. یک‎سوم پوسته کره زمین پایین رفته بودند و دو سوم به گوشته مانده بود که شوروی از هم پاشید و حفاری متوقف شد.

14

15

۸- پارک ملی جنگلی ژانگ جیاجی، چین

پارک ملی ژانگ جیاجی از پارک‌های جنگلی کشور چین است و در شمال استان هونان قرار دارد. شاید در وهله اول با دیدن تصاویر این پارک فکر کنید این تصاویر، بخشی از یک فیلم علمی- تخیلی درباره آینده است؛ اما این مکان در حقیقت وجود دارد. از میان سازه‌های سنگی برجسته و سوار بر یک تله کابین به سمت بالا صعود کنید و این مناظر را از بالا تحسین کنید.

16

17

۹- کوه رینجانی، اندونزی

کوه آتشفشانی رینجانی یک آتشفشان فعال در اندونزی در جزیره لومبوک است. این کوه آتشفشانی، دومین آتشفشان بزرگ در اندونزی است.

18

19

۱۰- غار‌های ماربل، آمریکای جنوبی

غار‌های ماربل که در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین در منطقه‌ای به نام «پاتاگونیا» قرار دارند، یکی از خیال‌انگیزترین مناظر طبیعی جهان را به گردشگران عرضه می‌کند.

شاید پاتاگونیا برای بسیاری، آغازی بر پایان جهان باشد؛ پس تعجبی ندارد اگر شما در اینجا منظره‌ای را یافتید که شبیه آن در هیچ کجای جهان نیست. یکی از فراواقع‌ترین و سورئال‌ترین مکان‌های آن، مرکز دریاچه «General Carrera» است که به نام دریاچه بوینس آیرس معروف است.

20

21