۰ نفر

از سوی مقامات سعودی عنوان شد؛

شرایط لازم و پروتکل های بهداشتی برای برگزاری حج

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۶
کد خبر: 530862
 شرایط لازم و پروتکل های بهداشتی برای برگزاری حج

مقامات حج عربستان برخی از شرایط لازم و پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری ایمن حج امسال را اعلام کردند.

به گزارش «سعودی گزت»، مقامات حج عربستان برخی از شرایط لازم و پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری ایمن حج امسال را اعلام کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ بر اساس اعلام این رسانه، این شرایط در حوزه تعداد زائران و گروه سنی آن‌ها، منطقه نصب چادرها، امکانات و پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال می‌شود.

گزارش این رسانه در این باره حاکیست که داشتن شرایط سلامتی و عدم ابتلاء به بیمای‌های مزمن که نیازمند بستری در بیمارستان در ۶ ماه گذشته بوده باشد، از جمله شرایط اعلام شده برای حضور در حج ۲۰۲۱ است. زائران پیش از اعزام به منطقه انجام فریضه حج، باید واکسن کرونا دریافت کنند و زائران خارجی نیز باید دُز کامل واکسن‌های مورد تائید عربستان را دریافت کرده باشند.

«سعودی گزت» در این باره اضافه کرد: همچنین تست PCR منفی کرونا در فاصله ۴۰ ساعت قبل از اعزام به منطقه انجام‌شده در آزمایشگاه‌های مورد تائید عربستان از دیگر شرایط اعلامی از سوی ریاض است. زائران همچنین نباید در اتاق‌ها ازدحام کرده و سرو غذا به صورت جمعی نباید انجام شود؛ همچنین، قرنطینه حجاج خارجی برای مدت ۳ روز باید به انجام برسد. در اماکن متبرکه مکه و مدینه، زائران در دسته‌هایی گروه بندی می‌شوند و از نقاطی برای جدا کردن آن‌ها در پیاده روها، منطقه جمرات و ایستگاه‌های قطار استفاده می‌شود. چمدان‌های حجاج استریل خواهد شد و ماموران امنیتی وظیفه خارج کردن افراد را در زمان‌های مشخص شده را بر عهده خواهند داشت.

در منطقه عرفات نیز یک اتوبوس برای هر گروه از زائران در نظر گرفته شده و هر یک از افراد یک شماره صندلی خواهند داشت و یک صندلی فاصله بین حجاج خواهد بود.