۰ نفر

بازگشایی پرتغال به روی گردشگران چند کشور

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱
کد خبر: 528210
بازگشایی پرتغال به روی گردشگران چند کشور

پرتغال روند پذیرش گردشگران چند کشور اتحادیه اروپا و بریتانیا را آغاز می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دولت پرتغال اعلام کرد این کشور از روز دوشنبه پذیرش گردشگران از بریتانیا و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا را که میزان ابتلا به کرونا در آن‌ها کم است به شرط دریافت نتیجه منفی آزمایش کرونا از مسافران آغاز خواهد کرد.

به نقل از رویترز، در بیانیه جدید پرتغال اعلام شده است که پروازهای گردشگری به مقصد پرتغال از  کشورهای اروپایی‌ای از سرگرفته خواهد شد که میزان ابتلا به کرونا در آن‌ها به ازای هر ۱۰۰هزار نفر از ۵۰۰ مورد کمتر باشد.

مجوز ورود گردشگران از کشورهای لیختن‌اشتاین، نروژ، ایسلند و سوئیس به پرتغال نیز صادر خواهد شد.

8

گردشگران باید نتیجه منفی آزمایش کرونا را که حداکثر در ۷۲ ساعت پیش از پرواز انجام شده باشد ارائه کنند و خطوط هوایی نیز برای سوار کردن هر یک از مسافرانی که نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه نداده‌اند بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو جریمه خواهند شد.

در حال حاضر فقط سفرهای ضروری به پرتغال امکان‌پذیر است که مواردی همچون تحصیلات، ملاقات با اعضای خانواده، مسائل درمانی و ... را دربرمی‌گیرد.

مسافران از کشورهایی که در آن‌ها در یک بازه دوهفته‌ای به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۵۰۰ مورد ابتلا به کرونا یا بیشتر گزارش شده باشد فقط برای دلایل معتبر همچون مسائل کاری یا درمانی می‌توانند وارد پرتغال شوند. این مسافران باید پس از ورود به پرتغال ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.