۰ نفر

عربستان سعودی خبر داد؛

اجرای تدابیر پیشگیرانه و بهداشتی برای مراسم حج

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶
کد خبر: 526648
اجرای تدابیر پیشگیرانه و بهداشتی برای مراسم حج

دولت سعودی از برگزاری مراسم حج ۱۴۰۰ تحت تدابیر پیشگیرانه و بهداشتی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت حج و عمره عربستان سعودی امروز (یکشنبه) خبر داد که قصد ندارد مراسم حج امسال را همچون سال گذشته برای زائران دیگر کشورها لغو کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) در اطلاعیه این وزارت خانه آمده است که دولت سعودی ضمن تأکید بر امکان برگزاری مراسم حج و میزبانی از میهمانان خانه خدا، اولویت را حفظ صحت و سلامتی زائران می‌داند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که مراسم حج امسال طبق معیارها و ضوابط بهداشتی و امنیتی و در جهت برگزاری مراسمی ایمن و آسان برگزار می‌شود و نهادهای بهداشتی عربستان سعودی همچنان در حال بررسی اوضاع و اتخاذ اقدامات لازم برای حفظ سلامتی زائران هستند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی در ادامه اعلام کرد که ضوابط و دستورالعمل‌های لازم را در آینده نزدیک اعلام خواهد کرد.

هفته گذشته دو منبع عربستانی به خبرگزاری رویترز گفتند که مقامات سعودی در حال بررسی این موضوع هستند که جز به افراد ساکن در عربستان که واکسن کرونا زده‌ یا در شش ماه گذشته به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند اجازه حضور در مراسم حج را ندهند.

سال گذشته مراسم حج صرفا با حضور ده هزار زائر عربستانی برگزار شد و زائران ملزم به استفاده از چتر، ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از یکدیگر بودند. این در حالی است که پیش از آن هر سال بیش از ۲.۵ میلیون نفر از اقصی نقاط دنیا برای برگزاری این فریضه الهی راهی عربستان می‌شدند.