۰ نفر

در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا مطرح شد؛

سفر به گیلان ممنوع

۲۷ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۲۶
کد خبر: 498556
سفر به گیلان ممنوع

استاندار گفت: گیلان وضعیت کرونایی شکننده‌ای دارد و ورود مسافران به این استان ممنوع است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ارسلان زارع در نشست استانی  ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه هموطنان به جز موارد اضطراری به استان سفر نکنند گفت: گیلان وضعیت کرونایی شکننده ای دارد و ورود مسافران می تواند وضعیت مناسب فعلی استان و زحمات کادر درمان را به روزهای بد گذشته برگرداند.

رییس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرهای آبی یا زرد خانواده های دانش آموزان پایه اول و دوم مختارند که دانش آموزان رو به جلسات امتحان بفرستند و اجباری در این کار نیست.

استاندار گیلان با توجه به درپیش بودن ایام الله ۲۲بهمن گفت: راهپیمایی ۲۲بهمن برگزار نخواهد شد اما رژه های موتوری و خودرویی  به مناسبت گرامیداشت این روز برگزار و سخنرانی مراسم هم بدون حضور مردم  از طریق رسانه ملی و فضای مجازی انجام خواهد شد.

ارسلان زارع همچنین افزود: مراسم افتتاح طرح های ایام الله دهه فجر هم در استان به صورت غیرحضوری انجام می شود.

وی  درباره برگزاری فریضه نماز جمعه در گیلان گفت: مصوب شده که در شهرهای قرمز و نارنجی نماز جمعه برگزار نشود و در مورد رشت هم در صورتی که قرمز یا نارنجی باشد به صورت پیام جمعه برگزار خواهد شد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور هم که به رشت سفر کرده بود در نشست استانی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه گیلان جزو بهترین استانها در زمینه اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی بود گفت: مرحله اول این طرح در سراسر کشور با موفقیت خوبی انجام شد و گیلان در این زمینه نمره بالایی کسب کرد.

شاهین محمد صادقی افزود:اجرای این طرح در واقع تغییر درست یک سیاست از درمان به پیشگیری از طریق نیروهای مردمی و بسیج و سپاه بود.

رییس بسیج جامعه پزشکی  کشور افزود: اتکا به امکانات داخلی، مردم محور بودن و اجرای ارزان این طرح از ویژگی های مثبت طرح غربالگری شهید قاسم سلیمانی است.

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در این نشست با ارائه آماری از اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: ۹۳درصد از این طرح در گیلان انجام شده است و در رشت هم این عدد به ۸۰درصد رسیده است.

ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست ‌گفت: از ابتدای کرونا تا کنون ۲۵هزار بیمار کرونایی در گیلان بستری شدند و ۳۰نفر از کادر درمان هم شهید شدند.

در پایان این مراسم از سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی و غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تجلیل شد.