۰ نفر

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

گردشگری در دنیا به اقتصاد سوم جهانی تبدیل شده است

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰:۰۲
کد خبر: 460896
گردشگری در دنیا به اقتصاد سوم جهانی تبدیل شده است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در بخش توریسم و اشتغال، گفت: در گردشگری به ازای هر ۵۰میلیون تومان می‌توان یک شغل ایجاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی اصغر مونسان شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری میامی با بیان اینکه ظرفیت‌های بی‌نظیری در شاهرود و میامی وجود دارد که تمام توان را برای این دو شهرستان به کار می‌بندیم، بیان کرد: گردشگری یک صنعت نوظهور در کشور ما است و در دنیا به اقتصاد سوم جهانی تبدیل شده که نشان از جایگاه ویژه آن دارد.

وی بیان کرد: گردشگری درآمدهای ارزی بی‌نظیری برای کشورها ایجاد کرده است و از هر ۱۰ شغل در دنیا یک شغل مربوط به حوزه گردشگری و زنجیره آن محسوب می‌شود و از اشتغال آفرینی بسیار بالایی برخوردار است

مونسان بیان کرد: در کشور ایران با عدد سرمایه گذاری بسیار پایین نسبت به سایر بخش‌ها ایجاد اشتغال کرد و حتی می‌توانیم به ازای هر ۵۰ میلیون تومان شغل ایجاد کنیم و در بخش‌های صنعت این عدد بین ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان است و نشان می‌دهد یک صنعت بسیار خوب برای کمک به اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: گردشگری یک اقتصاد مردم پایه است و در آینده‌ای نه چندان دور به عنوان یک اقتصاد مهم در کنار نفت قرار خواهد گرفت و اعتقاد داریم کشور با ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد.

مونسان با اشاره به اینکه با برپایی تورهای مجاز به سمت مجموعه شاهرود، میامی و جنگل‌های ابر و اولنگ و… به ایجاد اشتغال در شهرها و مناطق کمک می‌کنیم، افزود: سال گذشته علاوه بر اینکه یک سال پر فشار تحریم را طی کردیم و همه بخش‌های صادراتی دچار آسیب شدند خوشبختانه صنایع دستی موفق شد بیش از ۵۴۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد و علاوه بر فروشی که در داخل کشور داشتیم و خوشحالم که صنایع دستی در زندگی مردم جا باز کرده و جزئی از زندگی آنها شده است.

مونسان با اشاره به اهمیت موضوع بوم گردی افزود: بحث بوم گردی باید در میامی توسعه پیدا کند لذا با توجه به ظرفیت‌های بوم گردی و رواج این صنعت، موجب رونق در روستاها با حداقل سرمایه گذاری به اقتصاد و معیشت مردم کمک خواهد کرد.