۰ نفر

رئیس جامعه هتلداران ایران؛

کرونا ۷۴هزار میلیارد ریال به هتلداران خسارت زد

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۹
کد خبر: 458068
کرونا ۷۴هزار میلیارد ریال به هتلداران خسارت زد

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا، جامعه هتلداران از پایان سال۹۸ تا تیرماه سال۹۹ متحمل خسارات قابل‌توجهی بوده‌اند، بطوریکه تاکنون میزان خسارت مالی آن‌ها افزون ‌بر ۷۴هزار میلیارد ریال محاسبه شده است و اکنون نیز با ضریب اشتغال کمتر از ۵درصدی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، جمشید حمزه زاده روز پنجشنبه در نشستی به منظور بررسی موانع و مشکلات فعالان این حوزه در شرایط کنونی کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا در تبریز اظهار کرد: در راستای تسهیل امور جامعه هتلداران کشور اقدامات لازم از ابتدای شرایط بحرانی آغاز شده است.

وی گفت: در راستای پیگیری امور مربوط به فعالیت هتلداران، رفع مشکلات و موانع آن‌ها، جلسات متعددی با رئیس دولت، وزیر اقتصاد و دارایی و معاون بانک مرکزی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده است و مهم‌ترین مطالبات فعالان این حوزه شامل معافیت ۱۰۰ درصدی از مالیات، امهال بازپرداخت تسهیلات، ارائه بسته‌های تشویقی، امهال پرداخت بیمه کارکنان مطرح شده و در حال پیگیری است.

رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه از انتخاب سه استان آذربایجان شرقی، فارس و زنجان به عنوان نمایندگان سایر استان‌ها در راستای پیگیری امور و مسائل مربوط به جامعه هتلداران خبر داد.

حمزه زاده با اشاره به تعریف مسیر طلائی گردشگری شمال غرب کشور و تأثیر آن بر توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور، گفت: با توجه به اینکه ۴۰ درصد از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور در منطقه شمال غرب قرار گرفته است، تعریف مسیر گردشگری مابین شهرهای آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان و تعیین تبریز به عنوان پایلوت این مسیر، سبب توسعه و رونق اقتصادی صنعت گردشگری این منطقه و به‌تبع آن کشور خواهد شد که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین استان‌های مذکور منعقد خواهد شد.

احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اجرای ضوابط ستاد ملی کرونا در حوزه گردشگری استان، از پیگیری مسائل و مشکلات فعالان حوزه گردشگری استان طی ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: در راستای تسهیل امور فعالان حوزه گردشگری جلسات متعددی با دستگاه‌های مرتبط انجام‌شده و پیشنهادهای مطرح‌شده در ستاد استانی کرونا پس از بررسی کامل و نظارت استاندار محترم در قالب نامه به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه هتلداران سرمایه‌گذاران پایدار گردشگری هستند، لذا این استان در راستای جلوگیری از آسیب به اقتصاد و فعالیت هتلداران، فعالیت‌ها و اسکان غیرمجاز جلوگیری کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی همچنین تعریف مسیر طلائی گردشگری شمال غرب کشور را عاملی مؤثر در توسعه گردشگری استان و همچنین توزیع متوازن سفر در منطقه شمال غرب دانست.

حمزه زاده در خاتمه با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای معرفی گسترده ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی در شرایط فعلی کشور گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و کاهش سفرها، این اداره کل در راستای معرفی ظرفیت‌ها و ترسیم آذربایجان شرقی به‌عنوان مقصد ویژه گردشگری برای دوران پسا کرونا برنامه‌های تلویزیونی و مجازی متعددی تهیه و در رسانه‌های ملی، بین‌المللی و همچنین شبکه‌های مجازی منتشر کرده است.​