ژاپن، بار دیگر به عنوان قدرتمندترین گذرنامه جهان شناخته شد که دارندگان آن قادر به بازدید از 191 کشور سراسر جهان بدون ویزا هستند.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ برخی گذرنامه‌ها آزادی بیشتری را برای دارندگان آنها نسبت به دیگران فراهم می‌کنند. بر اساس شناسه گذرنامه هنلی (Henley)، ژاپن بار دیگر به عنوان قدرتمندترین گذرنامه جهان شناخته شد. از ماه ژوئن سال 2019، برزیل به شهروندان ژاپنی دسترسی بدون ویزا را اعطا می‌کند، بنابراین دارندگان گذرنامه ژاپنی اکنون دسترسی بدون ویزا و روادید به هنگام ورود به 191کشور را دارند.

یک کشور آسیایی دیگر، سنگاپور، با امکان دسترسی بدون ویزا به 190کشور، در جایگاه دوم قرار دارد که به دنبال آن نیز نام کره‌جنوبی با دسترسی به 189کشور به چشم می‌خورد.

گفتنی است که گذرنامه‌های فرانسوی، آلمانی، فنلاندی، لوکزامبورگ و ایتالیایی با دسترسی به 188کشور سراسر جهان در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

اگرچه ایالات متحده در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارد، گذرنامه‌های آمریکایی هنوز هم قدرت قابل توجهی دارند. دارندگان گذرنامه ایالات متحده بدون محدودیت عمده می‌توانند به 185کشور جهان سفر کنند. این سطحی از آزادی است که شهروندان نروژ، بلژیک، سوئیس و بریتانیا نیز از آن برخوردارند.

در نمودار ارائه شده به ترتیب تعداد کشورهایی که دارندگان گذرنامه بدون ویزا در سال 2020 قادر به بازدید هستند را مشاهده می‌کنید؛

18