۰ نفر

سفر شمال به چه قیمتی؟!

۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۵
کد خبر: 441012
سفر شمال به چه قیمتی؟!

در شرایطی که وزارت بهداشت همچنان تاکید بر اجتناب از ترددهای غیرضرور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد، چرا عده‌ای عزم سفر کرده‌اند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به آخرین گزارش اعلام شده توسط وزارت بهداشت "طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند".

تعطیلات پیش‌رو و جاده‌های شلوغ و ترافیک پرحجم مزید علتی است بر این موضوع که مجدد باید نگران پیک جدیدی از شیوع کرونا باشیم؟! گیلان همزمان با شیوع کرونا روزهای سخت را سپری کرد، کادر درمانی را خسته و خانواده‌هایی را داغدار کرد.

حال باید از هموطنانی که هوای سفر و شمال دارند پرسید در شرایطی که وزارت بهداشت همچنان تاکید بر اجتناب از ترددهای غیرضرور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی دارد، چرا عده‌ای عزم سفر کرده‌اند؟ سلامت همنوع که بماند، سلامت خود و خانواده و عزیزان‌شان چقدر اهمیت دارد؟! یا اینکه سفر شمال جزء موارد ضروری است؟

هر چقدر هم در خانه مانده باشیم مسافرت در چنین شرایطی که علم با بروزترین آزمایشات در دنیا هنوز به پاسخ قطعی برابر کووید ۱۹ نرسیده و حتی همچنان تعدادی از استان‌های کشور در وضعیت قرمز و هشدار هستند، به قیمت از دست دادن عزیزی یا درگیر کردن کادر درمان می‌ارزد؟  

آمدیم در ویلای‌مان بمانیم

خانمی که از تهران به گیلان سفر کرده و مجهز به ماسک است، در یک دستش محلول ضذعفونی کننده و در دست دیگر تلفن همراهش است، برای انجام کاری وارد بانک می‌شود، اینگونه سر صحبت را آغاز می‌کند: "چرا اینجا انقدر موضوع کرونا را عادی گرفته‌اند؟ خیلی از افراد نه ماسکی زده‌اند نه دستکشی به دست دارند؟ در حالیکه تهران به مراتب بیشتر توجه می‌کنند ولی با این وجود شرایط پر خطر هم همچنان هست"

وی در پاسخ به این سوال که خب چطور در چنین شرایطی ریسک سفر رو پذیرفتید؟، گفت: دیگر با کم شدن محدودیت‌ها و کاهش آمار مبتلایان تصمیم گرفتیم به ویلای‌مان در یکی از روستاهای صومعه‌سرا بیایم، جالب است وقتی مردم ما را با ماسک و دستکش می‌بینند تعجب می‌کنند!

می‌پرسم جاده خیلی شلوغ بود؟ عنوان می‌کند: جاده شلوغ بود حتی یک مسیر مدتی هم در ترافیک ماندیم. مردم سه ماه تمام در خانه مانده‌اند که الان و با وجود کاهش خطرات دل را به دریا زده و از منازل‌شان خارج شده‌اند. هر چند به گمانم بعد از این تعطیلات باید منتظر افزایش آمار مبتلایان باشیم.

تمایل مسافران به حضور در مناطق روستایی

یکی از مسئولین استان ، ضمن ابراز نگرانی از حجم خودروهای ورودی به استان گفت: استان متاسفانه به تازگی بحران بزرگی را پشت سر گذاشته، این حجم ورودی خودروها و حضور مسافران به گیلانی که هنوز کاملا آماده پذیرش مسافر نیست نگران‌کننده است، باید منتظر باشیم تا بعد از تعطیلات وضعیت آمار مبتلایان به کرونا چطور خواهد شد.

وی افزود: آنچه که بیشتر سبب نگرانی است اغلب مسافران با این تصور که به دلیل شرایط موجود و اینکه آلودگی در شهرها بیشتر است، عازم مناطق روستایی می شوند!

این مسئول ادامه داد: باید اطلاع‌رسانی‌ها به گونه‌ای باشد که مردم و مسافران همچنان از ترددهای غیرضرور بپرهیزند زیرا بخش درمان که به تازگی یک موج بحرانی را پشت سر گذاشته، هنوز کامل احیا نشده و این سفرها علاوه‌بر اینکه زنگ خطری برای شیوع مجدد کرونا هستند، عاملی برای افزایش تصادفات می‌باشند که به مراتب باعث تحمیل فشار مضاعف بر بخش درمان می‌شود.

علاوه‌بر این به اطلاع مسافران گرامی می‌رساند معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت هفته جاری در جلسه‌ای با اشاره به تعطیلات پیش‌رو و پیش‌بینی ورود تعداد کثیری از مسافران به شهرستان رشت، اعلام کرده بود که "با توجه به شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، شنا در سطح سواحل تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد".

با توجه اینکه هیچ سوغاتی گرانبهاتر از سلامتی مسافر نیست، امید است مسافرانی که به گیلان سفر می‌کنند سوغات‌شان «سلامتی» و همچنین ارمغانی که می‌برند «یاد خوش» باشد.