۰ نفر

پایان صبر اتحادیه بین‌المللی گردشگری

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۰۲
کد خبر: 440041
پایان صبر اتحادیه بین‌المللی گردشگری

گروه مسافرتی «تی‌یو‌آی» قصد دارد با ارائه برنامه‌هایی برای تعطیلات ۲۰۲۰، ویروس کرونا را شکست دهد. این گروه مسافرتی اعلام کرد تعدادی از هتل‌های منتخب در آلمان را در روزهای آتی بازگشایی خواهد کرد و با از سرگیری فعالیت‌های خود در دیگر مقاصد اروپا پذیرای مسافران خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، این گروه هشدار داد در یک بازسازی بنیادی برای کاهش ۳۰ درصد از هزینه‌ها ممکن است ۸ هزار شغل را از بین ببرد. گروه مسافرتی تی‌یوآی موسوم به «اتحادیه بین‌المللی گردشگری»، یک شرکت چندملیتی هتلداری و گردشگری است که در زمینه مدیریت شرکت‌های هواپیمایی و خطوط چارتر، کشتی‌های کروز، ارائه خدمات هتلداری، خدمات توریستی و مسافرتی فعالیت می‌کند. این گروه مجبور شده است بسیاری از برنامه‌های مسافرتی خود را در ماه مارس لغو کند.  شرکت تی‌یو‌آی از آن تاریخ با دریافت وام ۸/ ۱ میلیارد یورویی از دولت آلمان مورد حمایت قرار گرفته و تقویت شده است.

محدودیت‌های مسافرتی در سراسر اتحادیه اروپا و مناطق دورتر موجب شده  تا بسیاری از مسافران این فصل، برای برنامه‌ریزی دچار تردید شوند. وزارت خارجه انگلستان در مورد همه مسافرت‌های خارجی غیرضروری هشدار داده، اما در عین حال مشخص نکرده است این سیاست تا چه زمانی به قوت خود باقی است. مت‌ هانکوک، وزیر بهداشت انگلستان روز سه‌شنبه گفت بعید است مسافرت‌های تفریحی در تابستان امسال امکان‌پذیر باشد.  فردریش یوسن، مدیر اجرایی گروه تی‌یو‌آی گفت: «هنوز تقاضاهای زیادی برای مسافرت‌های تفریحی وجود دارد و بسیاری از مردم خواهان سفر هستند.» یوسن بیان کرد: «مدل کسب و کار یکپارچه گروه مسافرتی تی‌یو‌آی به گونه‌ای است که این اجازه را به ما می‌دهد که به محض اینکه امکان مسافرت مهیا شود، ما فعالیت‌هایمان را شروع کنیم. فصل سفر ممکن است دیرتر شروع شود، اما می‌تواند طولانی‌تر شود.» وی در ادامه افزود: «ما در نظر داریم برای سال 2020 برنامه‌های مسافرتی به مقاصد جدید، تورهای مسافرتی برای همه فصول، سفر به اماکن محلی جدید را ارائه کنیم و سیستم‌های دیجیتال را بیشتر مورد استفاده قرار دهیم.» 

این گروه خبر داد برای از سرگیری مسافرت‌های تفریحی سال جاری، تمهیدات و اقدامات لازم برای رعایت مسائل بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی را بیشتر مدنظر قرار داده است. این شرکت اعلام کرد: «سلامتی و رفاه حال مشتریان و همکاران حائز اهمیت است و ما در حال ارزیابی این موضوع هستیم که چگونه می‌توانیم به طور مسوولانه خود را با اصول بهداشتی منطبق کنیم و سفرهای تفریحی را از سر بگیریم.»

«ما در حال بررسی رویه‌های جدید و به کار بستن اقدامات لازم برای روند مراحل عملیات فرودگاهی، داخل هواپیماها، هتل‌ها و کشتی‌های خود هستیم تا با به کارگیری توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از مواد ضدعفونی، تجربه سفری لذت‌بخش  برای مسافران به ارمغان بیاوریم.» شرکت تی‌یو‌آی تاکید کرد تغییر ساختار بر کسب و کار شرکت‌های هواپیمایی این گروه مسافرتی تاثیر خواهد گذاشت و افزود در نظر دارد فعالیت‌های غیرانتفاعی خود را نیز متوقف کند. این گروه در بیانیه‌ای اظهار کرد: «ما مصمم هستیم تا برای همیشه هزینه‌های سربار خود را به حداقل میزان 30 درصد کاهش دهیم. این امر باعث خواهد شد  8 هزار شغل در سطح جهانی از بین برود.» گروه مسافرتی تی‌یو‌آی به طور معمول در فصل تعطیلات تابستانی 70 هزار نیرو به استخدام خود درمی‌آورد و در دیگر فصول که سفر کمتر انجام می‌شود 60 هزار نیرو استخدام می‌کند. این شرکت اعلام کرد گردش مالی و درآمد آن در سال مالی جاری به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود، زیرا صرفه‌جویی در هزینه فقط تا حدی جبران‌کننده رکود است. به گزارش خبرگزاری رویترز، مدیرعامل گروه مسافرتی «تی‌یو‌آی» گفت، این گروه مسافرتی که با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، سرعت هزینه‌کرد ماهانه آن 250 میلیون یورو معادل 271 میلیون دلار است. یوسن به خبرنگاران گفت، به‌رغم اینکه هزینه‌های این گروه تقلیل داده شده است هنوز این شرکت هر ماه 230 میلیون یورو هزینه دارد. وی با بیان اینکه این گروه باید هزینه‌های خود را کاهش دهد، سرعت فعالیت‌هایش را افزایش دهد و کمتر سرمایه‌بر باشد، افزود که خطوط هوایی این شرکت بخشی از برنامه‌های کاهش هزینه‌های آن خواهند بود. وی به جزئیات بیشتری در این‌باره اشاره نکرد.