۰ نفر

وزیر اقتصاد اسپانیا خبر داد؛

تعطیلی گردشگری اسپانیا تا سال۲۰۲۱

۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹
کد خبر: 432294
تعطیلی گردشگری اسپانیا تا سال۲۰۲۱

تعطیلی مطلق بخش گردشگری اسپانیا تا اوایل سال ۲۰۲۱ ناشی از رشد سریع آمار افراد مبتلا و جانباختگان ویروس کرونا، خبر ناخوشایند وزیر کار و اقتصاد این کشور به فعالان این حوزه بود.

به گزارش لاوانگواردیا، « یولاندا دیاز » وزیر کار و اقتصاد اسپانیا دیروز (جمعه) برای نخستین‌بار به بیان برخی جزئیات برنامه فعال‌سازی دوباره فعالیت‌های اقتصادی همزمان با کاهش محدودیت‌های اعمال شده با هدف کنترل و مهار ویروس کرونا در این کشور پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی، برنامه‌ریزی دولت برای از سرگیری فعالیت‌ها را دو مرحله‌ای اعلام کرده و گفته، مرحله نخست، آغاز به کار تدریجی بخش‌های تولیدی تا تابستان و مرحله دوم، آغاز به کار بخش‌هایی مانند گردشگری، خدمات تفریحی و فرهنگی تا اواخر سال جاری و اوایل سال ۲۰۲۱ است.  

بر اساس اظهارات یولاندا دیاز، صنعت کلیدی گردشگری در اسپانیا به عنوان دومین قطب گردشگری در جهان که مسئولیت تولید ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی و ۱۳ درصد در بخش اشتغال را برعهده دارد، تا اوایل سال ۲۰۲۱ هیچگونه فعالیتی نداشته و شرایط آن به حالت عادی باز نخواهند گشت.

وزیر کار اسپانیا در ادامه با بیان اینکه بخش گردشگری، فرهنگ، خدمات تفریحی، سیستم حمل‌ونقل هوایی، دریایی و زمینی با چالش‌ها و مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد، گفت: ما با همکاری مشاوران و متخصصان در حال بررسی شرایط و طراحی زیرساخت‌هایی به منظور مواجهه با مشکلات پیش رو هستیم.  

«ماریا خسوس مونترو» وزیر دارایی اسپانیا نیز با اعلام اینکه صنعت گردشگری یکی از آسیب‌دیده‌ترین حوزه‌ها به شمار می‌رود، گفت: دولت در تلاش است به شکل برنامه‌ریزی شده، از گردشگری حمایت و محافظت کند؛ بی‌شک فعالیت در این صنعت تا زمانی که اطمینان از سلامت و امنیت گردشگران و سایر کارکنان حاصل نشود، امکان‌پذیر نخواهد بود.
مونترو همچنین یادآور شد: لغو محدودیت‌ها و باز شدن مرزها جز با همکاری و هماهنگی سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مقدور نیست.

اسپانیا که از نظر جذب گردشگران در میان کشورهای جهان، در رده دوم قرار دارد، در حالی به نبرد با کرونا رفته است که این ویروس درآمدهای قابل تامل پیش‌بینی شده در بخش گردشگری این کشور را برای تعطیلات تابستانی نابود کرده است.
در سال ۲۰۱۹ میلادی شمار گردشگران خارجی در اسپانیا به بیش از ۸۳ میلیون نفر رسید که پس از فرانسه با جذب بیش از ۸۹ میلیون گردشگر، در رده دوم پربازدیدترین کشورهای جهان قرار گرفت.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تاکنون در این کشور ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که ۲۰ هزار و دو نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.
تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.