۰ نفر

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

حمایت بانک مرکزی از فعالان حوزه گردشگری/ جبران همه آسیب‌های وارده مقدور نیست

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبر: 428677
حمایت بانک مرکزی از فعالان حوزه گردشگری/ جبران همه آسیب‌های وارده مقدور نیست

عبدالناصر همتی مطلب تازه ای در اینستاگرام خود منتشر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: امروز ۱۶ فروردین ۹۸ در معیت معاون اول محترم رئیس جمهور، در جلسه فعالان گردشگری، میراث فرهنگی وصنایع دستی شرکت کردم. 

مسئولان بخش‌های مختلف و نیز روؤسای اتحادیه های صنفی مسائل و مشکلات ناشی از شیوع  ویروس کرونا دراوج فعالیت‌هایشان را تشریح کردند.

انصافاً هتل‌ها، مراکز گردشگری، صنایع دستی و دفاتر مسافرتی، اوج فعالیت وبهره برداری از سرمایه گذاری و تدارکاتشان ایام عید هست که کلاً متوقف شدند. درمورد تعویق اقساط تسهیلاتشان و نیز دوره تنفس تسهیلات جدیدی که برای جلوگیری از آسیب بیشتر و حفظ اشتغالشان قرار است بگیرند پیشنهاداتی داشتند که قابل توجه بود.

این نکته را تأکید کردم مهمترین لطمه و آسیب این ویروس گرفتن جان بسیاری از هموطنان است که آثار اقتصادی، در مقایسه با آن ضایعات تأسف بار، اهمیت بسیار کمتری دارد. البته آثار مالی و اقتصادی آنهم مهم است ولی با توجه به مشکلات جدی بودجه ای دولت به خاطر فشار تحریم ها، اینکه فکر کنیم همه آسیب های وارده قابل جبران باشد، مقدور نیست.

ولی این اطمینان را دادم که نظام بانکی حداکثر همراهی و کمک را به فعالان گردشگری خواهد کرد. چراکه رونق گیری فعالیت این بخش از خدمات، منوط به برگشت شرایط کاملاًعادی از نظر ریشه کنی ویروس است.

photo_2020-04-04_15-58-36