۰ نفر

درب ۷اثر ثبت جهانی در کرمان به روی مسافران بسته شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۰۷
کد خبر: 423037
درب ۷اثر ثبت جهانی در کرمان به روی مسافران بسته شد

با توجه به سیر صعودی موارد مثبت کرونا در کرمان مسافرت به این استان ممنوع شد و بزرگترین استان کشور تا پایان اپیدمی کرونا در از پذیرش مسافران معذور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، طبق آمار روند صعودی موارد مثبت کرونا در استان کرمان در حال افزایش است، هر چند استان کرمان ۷ اثر ثبت جهانی را در خود جای داده و در سال‌های اخیر از جمله مقاصد اصلی سفر بوده است اما در سال جاری با توجه به حساسیت‌های بهداشتی، مسئولان استان رسماً اعلام کرده‌اند از پذیرش هر گونه مسافر در کرمان معذور هستیم.

با توجه به استقرار اکیپ‌های ویژه در ورودی‌های استان کرمان از حضور مسافران به کرمان ممانعت می‌شود و تمامی مسافران تب سنجی می‌شوند و در صورت حضور افراد مشکوک به کرونا در مبادی استان بلافاصله در همان شهرستان قرنطینه می‌شوند.

به هتل‌ها و مسافرخانه‌ها همچنین اقامتگاه‌های عمومی و بومگردی استان کرمان تاکید شده از پذیرش مسافران خودداری کنند همچنین بقاع متبرکه و زائرسراها نیز هیچ خدماتی به مسافران ارائه نمی‌کنند.

طی روزها آینده و ایام نوروز هم مسافران اجازه نصب چادر در بوستانهای شهر کرمان را ندارند.

ارگ بم تعطیل است

فرماندار بم نیز تاکید کرد که در ایام نوروز ارگ بم تعطیل خواهد بود و هیچ برنامه‌ای برای پذیرایی از مسافران نوروزی وجود ندارد.

هادی شهسوارپور بیان کرد: تمامی هتل‌ها، مدارس و مهمانسراها تعطیل خواهند بود و از مسافران می‌خواهیم به شهرستان بم سفر نکنند.

وی همچنین از مردم شهرستان بم نیز خواست از برگزاری هر گونه تجمع به هر دلیلی جدا خودداری کنند.

تعطیلی بازار برای ضدعفونی و کنترل بیماری

در برخی از شهرستان‌های استان کرمان از جمله رفسنجان بازار شهر به مدت سه روز تعطیل شده است و از بازاریان کرمان نیز خواسته شده در راستای اجرای طرح ضدعفونی راسته بازار کرمان مغازه‌ها تعطیل کنند.

یوسف جعفری، رئیس اتاق اصناف کرمان نیز در این خصوص گفت: بازار مظفری، طلافروشان، کفاشها، مسگرها، قدمگاه، خیابان باقدرت و خیابان امام بخشی از قسمت‌هایی است که مورد ضد عفونی قرار می‌گیرد و کسبه محترم از بازگشایی محل کسب خوداری کنند.

هیچ گونه پذیرش مسافر نیز در مدارس استان کرمان انجام نمی‌شود. همچنین بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان که به تمامی مشاوران املاکی ابلاغ شده که از اجاره خانه به افراد غیر بومی به هر دلیلی جدا پرهیز کنند.

ضدعفونی معابر شهری ادامه دارد

شهرداری کرمان نیز که پیش از این درخواست تعطیلی شهر کرمان در روز گذشته برای تکمیل طرح ضدعفونی شهر را داده بود اما مورد پذیرش قرار نگرفت اما طرح ضدعفونی اماکن عمومی شهر را با تمام توان پیش برده و همچنان ادامه دارد.

استاندار کرمان نیز در خصوص آخرین وضعیت کرمان و کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در استان گفت: چند کارخانه در کرمان در حال ساخت و توزیع مواد ضدعفونی در استان کرمان هستند اما به دلیل تقاضای بالا مشکلاتی در این زمینه وجود دارد ضمن اینکه اولویت ما تأمین نیاز مراکز درمانی است.

محمدجواد فدایی افزود: از مردم می‌خواهیم از هر گونه تردد غیر ضروری در روزهای پیش رو خودداری کنند تا در معرض ابتلاء به کرونا قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: خرید شب عید و دید و بازدید در ایام نوروز عملاً باید به بعد از اپیدمی کرونا موکول شود.

وی خواستار همکاری مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس در جامعه شد و بیان کرد: از تمام امکانات موجود برای کنترل ویروس استفاده می‌کنیم اما اگر مردم نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت نکنند شاهد افزایش شیوع در استان خواهیم بود.

۵ نفر بهبود یافتند

علی شفیعی، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خصوص دلیل افزایش ناگهانی تعداد بیماران کرونایی در استان کرمان گفت: این افراد یک روزه مبتلا نشده‌اند بلکه اینها جواب تستهایی است که ما از ابتدای اسفند ماه به تهران ارسال کرده بودیم.

وی بیان کرد: امروز ویروس در فازی ست که در جامعه استقرار پیدا کرده و امکان دارد گروه‌های حساس را درگیر کرده و باید زنجیره شیوع بیماری را به کمک مردم قطع کنیم.

شفیعی افزود: خودداری از هر گونه سفر، ماندن در منزل، گندزدایی مناطقی که تماس مکرر دست قرار دارند بسیار مهم است.

وی گفت: تمامی بیماران وضعیت مطلوبی دارند و هیچ گونه فوتی تاکنون در استان کرمان نداشته‌ایم و بیماران کنونی نیز وضعیت خوب و پایداری دارند و ۵ نفر نیز تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی به مردم توصیه کرد در خانه‌ها بمانند و در جامعه و مکان‌هایی که تعداد زیادی از افراد جمع شده‌اند مانند بازارها حضور نیابند و خریدارهای خود را به پایان اپیدمی موکول کنند