۰ نفر

امکان ورود مسافران نوروزی به کرمان وجود ندارد

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۲۵
کد خبر: 422602
امکان ورود مسافران نوروزی به کرمان وجود ندارد

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا از ورود مسافران نوروزی به استان کرمان جلوگیری می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عباس تقی زاده عصر جمعه در نشست خبری پیرامون کرونا که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: طبق دستور استاندار کرمان همه فرمانداران و مدیران اجرایی استان باید نسبت به گندزدایی ادارات تا پیش از ظهر امروز اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به نامه وزیر کشور خطاب به استانداران؛ تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و دستگاه‌ها باید با هماهنگی وزارت کشور انجام شود و این مساله از حوزه تصمیم گیری ستاد استانی خارج است؛ اما پیشنهادات همراه با دلایل و توضیحات به ستاد ملی اعلام می‌شود.

وی گفت: تا این لحظه ادارات استان کرمان در روز شنبه طبق روال هفته گذشته دایر هستند.

تقی زاده همچنین از تعطیلی مرکز تعویض پلاک متعلق به نیروی انتظامی در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه خبر داد و گفت: در روز سه شنبه در زمینه وضعیت کاری این مرکز تصمیم گیری می‌شود.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی بیان کرد: همچنین تمامی تالارهای سطح استان کرمان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و برگزاری هر نوع اجتماع اعم از عروسی، ترحیم و… ممنوع است.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا شهرداری کرمان باید در زمینه بحث خاکسپاری بیماران متفوی کرونایی طبق پروتکل‌های بهداشتی عمل کند.

تقی زاده از کنترل ورودی‌های استان کرمان خبر داد و بیان کرد: بر این اساس در صورت مشاهده افراد مشکوک به کرونا در ورودی‌های استان، این افراد قرنطینه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان نوروز امسال امکان پذیرش مسافران نوروزی را ندارد، افزود: مراکز اقامتی برای مسافران نوروزی در کرمان مهیا نمی‌شود.

مشاور استاندار کرمان در امور روابط عمومی و رسانه گفت: با افرادی که در زمینه مراکز بوم گردی تبلیغات کرده و این مراکز را فعال کنند برخورد می‌شود.

وی گفت: به صراحت اعلام می‌کنم به منظور حفظ سلامتی افراد از ورود مسافران به استان کرمان جلوگیری می‌شود بنابراین تقاضا می‌کنم سفر به کرمان در برنامه سفر هم وطنان نباشد چرا که امکان ورود مسافران به کرمان وجود ندارد.

تقی زاده گفت: همچنین محدودیت‌ها برای سفرهای درون استانی به محض تصویب اعلام می‌شود باید تک تک ما رعایت کنیم تا بتوانیم از فرا گیر شدن بیماری جلوگیری کنیم.

وی گفت: توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک و ژل ضدعفونی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و باید با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار باشد.