۰ نفر

رئیس سازمان راهداری خبر داد؛

کاهش ۱۵درصدی سفرهای مردم پس از شیوع کروناویروس

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹
کد خبر: 422399
کاهش ۱۵درصدی سفرهای مردم پس از شیوع کروناویروس

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که با توجه به توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت، مبنی بر اینکه مردم حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری در روزهایی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده خودداری کنند، آمارها نشان می‌دهد که میزان سفرهای جاده‌ای مردم در این ایام تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در کشور که باعث افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان شد، مسئولان دولتی به ویژه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی از مردم خواستند تا حتی‌الامکان از انجام هر گونه سفر غیرضرور برون‌شهری خودداری کنند تا بتوان این ویروس را کنترل کرد.

عبدالهاشم حسن‌نیا - رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای - درباره آخرین وضعیت سفرهای برون شهری مردم در این ایام اظهار کرد: براساس آخرین آمارهای دریافت شده میزان سفرهای برون شهری مردم در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی مختلف حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که مردم توصیه‌های مسئولان را برای جلوگیری و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا جدی گرفته‌اند.

وی افزود: همواره در ایام منتهی به پایان هفته به ویژه در اسفندماه محورهای منتهی به استان‌های شمالی کشور با ترافیک مواجه می‌شد اما آمارها و رصدهای این جاده‌ها نشان می‌دهد که تردد مردم بسیار کمتر شده و این کاهش در جاده‌های شمالی و برخی دیگر از محورها بیشتر از جاده‌های دیگر است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه براساس اظهارات مسئولان دولت قرار بود محدودیت‌های ترافیکی برای استان‌های درگیر کرونا اعمال شود و آیا این تصمیم اجرایی شده است یا خیر، گفت: تاکنون مصوبه و ابلاغیه‌ای به صورت رسمی به سازمان راهداری در این خصوص ابلاغ نشده اما از طرفی خود مردم رعایت کرده و سفرهایشان را کمتر کرده‌اند و هنوز نیازی به اعمال چنین سیاست‌هایی احساس نشده است. همچنین در ورودی برخی شهرها از طریق آنالیز دمای بدن مسافران ارزیابی‌های مناسبی صورت می‌گیرد و آن‌هایی که مشکوک به کرونا ویروس باشند اجازه ورود و خروج به آن‌ها داده نمی‌شود.