۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کارت سلامت برای مسافران هوایی الزامی است؟/ کنسلی‌ها تابع ضوابط قبل است

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۵۱
کد خبر: 418885
کارت سلامت برای مسافران هوایی الزامی است؟/ کنسلی‌ها تابع ضوابط قبل است

دبیر انجمن شرکت ‌های هواپیمایی گفت: در ارتباط با پرواز‌ها در حال بررسی هستیم و امیدواریم به زودی شرایط به حالت عادی بازگردد. در صورت تداوم شرایط نسبت به پروازهای نوروزی تصمیمات لازم اتخاذ و اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

اقتصادآنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ خبر شیوع کرونا ویروس در ایران بعد از ظهر 30بهمن 98 با دو مورد مشکوک در قم رسانه‌ای شد. تا امروز خبر جانباختگان از این ویروس، 5نفر اعلام شده‌ است. برخورد کشورهای مختلف نسبت به مسافران هوایی متفاوت است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین مطرح کرد: روش برخورد کشورها در ارتباط با کرونا متفاوت و بر اساس سیاست‌گذاری‌های این کشورهاست.

وی در ارتباط با پرواز‌های ایران گفت: بیشترین پروازهای خارجی ایران به  ترکیه است. در شرایط کنونی و اعلام وجود کرونا در ایران، ترکیه هیچ گونه محدودیتی برای پروازهای ایران – ترکیه و ترکیه - ایران اعلام نکرده است. بر اساس سیاست‌های این کشور از کسانی که به این کشور مسافرت می‌کنند در بدو ورود، تست کرونا گرفته می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه گفت: کشور کویت همه پروازهای کویت به ایران و ایران به کویت را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است. پروازهای عراق همچنان انجام می‌شود اما محدودیت‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در ارتباط با وضعیت پروازهای داخلی کشور گفت: همه پروازهای داخلی کشور همچنان انجام می‌شود.

کارت سلامت برای مسافران الزامی است؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خبر لزوم کارت سلامت برای مسافران را تایید می‌کنید، گفت:  خیر، این خبر صحت ندارد. پروازهای داخلی همچنان انجام می‌شود و هیچ گونه محدودیت ترددی در هیچ پروازی وجود ندارد و اگر مسافران بخواهند سفر خود را کنسل کنند، کنسلی‌ها تابع ضوابط  و قوانین است و  هیچ گونه تفاوتی با پیش ندارد.

وی در ارتباط با پرواز های نوروزی گفت: در ارتباط با پرواز‌ها در حال بررسی هستیم. امیدواریم این شرایط تداوم نداشته باشد و به زودی شرایط به حالت عادی بازگردد. در صورت تداوم شرایط نسبت به پروازهای نوروزی تصمیمات اتخاذ و اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

گردشگری و اقتصاد ایرلاین‌ها تحت تاثیر کرونا

وی در ادامه گفت:  باید به سرعت تدابیری اتخاذ شود اگر این شرایط ادامه پیدا کند، بر اقتصاد ایرلاین ها و صنعت گردشگری ایران تاثیر منفی خواهد گذاشت. یکی از بیشترین ترددها در صنعت ما مربوط به گردشگرانی است که برای زیارت به عراق و یا از عراق به ایران در حرکت هستند که با ادامه موضوع کرونا می‌تواند، درآمد مربوط به گردشگری را در ایران با کاهش مواجه کند.