۰ نفر

رئیس سازمان حج و زیارت؛

هزینه حج آینده در دو قسط دریافت می‌شود

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۵۷
کد خبر: 417918
هزینه حج آینده در دو قسط دریافت می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت، با اعلام اینکه هزینه قطعی حج آینده به زودی اعلام خواهد شد، از دریافت این هزینه در دو قسط خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، برانجام رهنمودهای مقام معظم رهبری به کارگزاران حج از جمله حضورحداکثری حجاج ایرانی درنمازجماعت مسجد الحرام و مسجدالنبی تاکید واعلام شد که هزینه حج امسال در دو قسط دریافت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حضور باشکوه مردم ایران اسلامی را در راهپیمایی ۲۲ بهمن ستود.

وی گفت: مردم سلحشور کشورمان همزمان با چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی و در پاسداشت رشادت‌های شهدای مقاومت با حضورحماسی خود در روز ۲۲ بهمن، پاسخ محکمی به دشمنان دادند و باردیگر انقلاب اسلامی در برابر توطئه دشمنان واکسینه شد.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین باتوجه به نزدیک شدن روز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مردم خواست همچون روز ۲۲ بهمن باردیگر برای کشورمان افتخار دیگری را به ثبت برسانند.

برپایه این گزارش، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از کارگروه پیگیری مطالبات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج گزارشی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ۱۴ مطالبه از کارگزاران حج و زیارت داشتند، افزود: دراین رابطه بحث برگزاری نمازجماعت درموسم حج در مساجد و مسجدالحرام و مسجدالنبی درکارگروه بررسی شد و سایر موضوعات نیز به صورت جداگانه پیگیری خواهد شد.

پس از ارائه گزارش این کارگروه توسط معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، هر یک از معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نظرات خود را در این زمینه بیان کردند و مصوب شد که نماز جماعت حجاج ایرانی درمساجد نزدیک به اقامتگاه‌های زائران و یا مسجدالحرام و مسجدالنبی برگزار شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد که مقدمات حضور زائران در مساجد، مسجدالحرام و مسجدالنبی توسط عوامل اجرایی و فرهنگی فراهم شود و روحانیان و مدیران کاروان‌ها زائران را به انجام این امر تشویق کنند.

علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات حج ۹۹ گفت: یکی از مسائل مهم حج، موضوع هیئت پزشکی است که در روزهای گذشته دنبال شد و در نشست با هیئت پزشکی، هلال احمر و نهادهای مرتبط با این مسئله تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید.

وی با اشاره به اینکه هزینه قطعی حج آینده به زودی اعلام خواهد شد، از دریافت این هزینه در دو قسط خبر داد و افزود: با تشکیل کارگروهها و برگزاری جلسات مختلف کارشناسی مباحث حج را پیگیری کرده ایم و طبق اعلام قبلی، نام نویسی حج ۹۹ از نهم اسفند ۹۸ آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: درمورد اجاره مسکن درمدینه منوره کارها انجام شده است و در مکه مکرمه نیز ۸۵ درصد پیشرفت کاری داشتیم و همچنان به دنبال فراهم کردن شرایط بهتری برای زائران هستیم.

وی تاکید کرد: درحوزه های تغذیه، تدارکات و حمل و نقل نیز اقدامات لازم انجام شده است. همچنین برای تهیه برخی اقلام در عربستان فراخوان سازمان حج در رسانه‌های رسمی این کشور منتشرشده و به زودی با حضور اعضای کمیسون تغذیه و تدارکات، مناقصه با شرکت‌های عربستانی برگزار خواهد شد.