۰ نفر

از مشهد تا تهران با هواپیما چند ساعت راه است؟

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸
کد خبر: 415630
از مشهد تا تهران با هواپیما چند ساعت راه است؟

در طی سال مسافران زیادی هستند که قصد دارند از مشهد به تهران سفر کنند. شاید یکی از اصلی‌ترین سوال‌های آن‌ها این باشد که از مشهد تا تهران با هواپیما چند ساعت راه است؟ یا هزینه سفر هوایی از مشهد تا چقدر است؟ در این نوشته قصد داریم علاوه بر پاسخ به این سوال‌ها قیمت بلیط هواپیما مشهد و راه‌های خرید بلیط هواپیما تهران مشهد از علی بابا را مورد بررسی قرار دهیم پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما از تهران به مقصد مشهد دارید، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

چند ساعت قرار است در راه باشیم؟

سفر به مشهد با هواپیما حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد. اما این تنها مدت زمانی است که شما در هواپیما سپری می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید در پروازهای داخلی شما باید ۲ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید. برای محاسبه دقیق‌تر و زمان‌بندی مناسب، بهتر است به این زمان، مدت زمانی که از خانه تا فرودگاه طی می‌کنید را نیز اضافه کنید. به عبارتی اگر ترافیک نباشد طول سفر شما از منزل تا فرودگاه شهر مقصد، حدود ۴ ساعت خواهد بود که مطمئنا از بقیه روش‌های سفر سریع‌تر است. البته همه این‌ها در صورتی است که هواپیما تاخیر نداشته باشد و به موقع پرواز کند.

قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد چقدر است؟

همان طور که می‌دانید شهر مقدس مشهد یکی از پرترددترین شهرهای کشور است. هر روز مسافران زیادی از راه‌های زمینی و هوایی وارد شهر مشهد شده یا از آن خارج می‌شوند. به گفته مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی، فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بعد دومین فرودگاه پرترافیک کشور است. رتبه اول پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور به فرودگاه مهرآباد تهران اختصاص دارد. برای درک بهتر لازم است بدانید به طور میانگین روزانه بیش از ۱۸۰ پرواز و در پیک سفر یعنی تعطیلات عید یا فصل تابستان این عدد به طور میانگین به۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در روز می‌رسد. 

هدف از عنوان کردن این اعداد و ارقام این است که بدانید زیاد بودن تعداد پروازها در این مسیر پروازی به معنی بالا بودن تقاضا برای بلیط هواپیما تهران مشهد است. این مساله باعث می‌شود که قیمت بلیط هواپیما مشهد ثابت نباشد و شرکت‌های هواپیمایی برای جذب مسافر بیشتر به رقابت با یکدیگر بپردازند. این شرکت‌ها با بالا و پایین کردن قیمت‌ها در ایام مختلف سال سعی می‌کنند در این فضای رقابتی حداکثر مسافران را از آن خود کنند. اگر خرید بلیط هواپیما تهران مشهد از علی بابا را تجربه کرده باشید پس از جستجوی پرواز لیست کاملی از کلیه ایرلاین‌هایی که بلیط هواپیما تهران مشهد را ارائه می‌کنند خواهید دید. 

طبیعتا قیمت بلیط هواپیما مشهد هم از همین قانون پیروی می‌کند و بسته به تقاضا در روزها و حتی ساعت‌های مختلف متفاوت است. اما شما به عنوان مسافر چطور می‌توانید بلیط ارزان‌تری خریداری کنید؟ 

مم

خرید ارزان بلیط هواپیما تهران مشهد

برای خرید بلیط ارزان راه‌های مختلفی وجود دارد. اگر امکان دارد در زمان اوج سفرها یا تعطیلات سفر نکنید. در زمان‌هایی که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما به مقصد مشهد بالاست، قیمت بلیط نیز بالا می‌رود. 

اگر امکان جابجایی زمان سفر خود را ندارید و قصد سفر در زمان اوج سفرها را دارید، بهتر است از چند ماه قبل بلیط خود را خریداری کنید. اگرچه این راه تا حد زیادی مطمئن است و شما دیگر نگرانی از بابت پر شدن پرواز ندارید اما همیشه ارزان‌ترین راه خرید بلیط هواپیما نیست.

از کجا بلیط هواپیما بخریم؟

یکی دیگر از راه‌ها چک کردن قیمت بلیط در بازه‌های مختلف زمانی است. تا قبل از پرواز قیمت بلیط هواپیما مدام در حال تغییر است. مثلا اگر قصد خرید بلیط هواپیما تهران مشهد از سایتی مثل علی بابا را دارید، از چند روز مانده به سفر تا روز پرواز در بازه‌های مختلف زمانی قیمت بلیط هواپیما را چک کنید البته در این روش امکان پر شدن پرواز وجود دارد و ریسک این کار زیاد است.

خرید بلیط هواپیما به مقصد مشهد از علی بابا

برای خرید بلیط هواپیما از علی بابا به چند طریق می‌توانید اقدام کنید. راحت‌ترین و در دسترس‌ترین راه خرید بلیط هواپیما تهران مشهد از اپلیکیشن علی بابا است. شما در هر لحظه می‌توانید با وارد کردن مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران به لیست کاملی از همه پروازها و قیمت بلیط هواپیما مشهد مطلع شوید. اگر تاریخ بازگشتتان نیز مشخص است می‌توانید بلیط خود را به صورت رفت و برگشت از اپلیکیشن علی بابا تهیه کنید و نگرانی از این بابت نداشته باشید. 

خرید بلیط از طریق سایت علی بابا نیز امکان‌پذیر است و به راحتی با طی کردن مراحل گفته شده می‌توانید پس از مقایسه قیمت بلیط هواپیما به مقصد مشهد، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. 

سفر به مشهد با کمترین هزینه

اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید ممکن است حوصله‌تان در فرودگاه یا هواپیما سر برود پیشنهاد می‌کنیم یک کتاب همراه خود داشته باشید. اگر هم اهل خواندن کتاب‌های الکترونیکی هستید می‌توانید این گزینه را نیز در نظر داشته باشید. البته علی بابا به برخی از مسافران به عنوان هدیه یک کد تخفیف برای خرید کتاب هم می‌دهد.