۰ نفر

تحقق رویاهای دست‌نیافتنی در «لگولند دوبی»

۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۳۷
کد خبر: 415288
تحقق رویاهای دست‌نیافتنی در «لگولند دوبی»

لگولندها(Lego land) از جمله‌ مراکز تفریحی است که در آن با استفاده از آجرهای کائوچویی یا پلاستیکی ساختمان‌ها، ربات‌ها، ماشین‌ها و... ساخته می‌شود و یکی از جذابیت‌های گردشگری برای مردم به شمار می‌آید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تجربه‌های جدید و جذاب این لگولندها باعث شده بسیاری از کشورهای بزرگ و توریستی، به ساخت این مراکز اقدام کنند.

دوبی نیز از کشورهایی است که لگولند خود را در سال 2016 افتتاح کرد تا علاوه بر فراهم کردن نشاط برای کودکان سرزمین خویش، تعداد بیشتری گردشگر را هر سال به خود جذب کند. در این لگولند بیش از ۴۰ وسیله‌ تفریحی و ۱۵ هزار مدل لگو وجود دارد. این پارک از 6 بخش به نام‌های کارخانه، شهر لگو، قلعه پادشاهی، سرزمین فانتزی، سرزمین ماجراجویی و شهر کوچک تشکیل شده است.

پارک لگولند دوبی به عنوان اولین پارک تفریحی لگو در خاورمیانه با بیش از 60 سواری مهیج، سرسره‌های آبی، نمایش‌های زنده، تجربه ساختمان‌سازی و جاذبه‌های دیگر طیف وسیعی از فرصت‌های تفریحی را برای گردشگران و مردم ساکن این کشور ایجاد کرده است.

بخش «کارخانه» این پارک اولین مکان دیدنی آن است. در این بخش افراد می‌توانند با فرایند ساخته شدن آجرهای ساده اما منحصر به فرد آشنا شوند و هر فرد می‌تواند محصولاتی که در این کارخانه تولید کرده‌ است را همراه داشته باشد. همچنین در این بخش بزرگترین فروشگاه لگوی خاورمیانه مشغول به فعالیت است که گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند.

بخش بعدی لگولند دوبی «شهر لگو» نام دارد. در این بخش کودکان می‌آموزند که چگونه با کمک یکدیگر می‌توانند فعالیت کنند. هدف از ساخت این بخش، ایجاد عزم و اراده گروهی در کودکان بوده است. کودکان در شهر لگو می‌توانند با یک هواپیما پرواز کنند؛ یک قایق کوچک را هدایت و یا برای رانندگی با ماشین‌ها گواهینامه دریافت کنند.

«قلعه پادشاهی» یکی دیگر از بخش‌های این پارک تفریحی است که کودکان می‌توانند زمان خود را با شخصیت‌های قرون وسطایی بگذرانند. کودکان سوار بر اژدها توسط مسیر ریلی وارد بخش «قلعه پادشاهی» می‌شوند و در آنجا شوالیه جوان و شاهزاده را در حال بازی با اژدها می‌بینند. این بخش برای خانواده کودکان نیز پر از هیجان خواهد بود.

در «سرزمین فانتزی» کودکان می‌توانند با آجرهای لگو، خودروی خود را ساخته و در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کنند و یا ربات بسازند و با بالارفتن از برج‌ها تمام پارک را نظاره کنند. در این بخش از پارک کلاس‌های رباتیک برای ساخت ربات‌های لگویی نیز برگزار می‌شود.

«سرزمین ماجراجویی» مناسب افرادی است که به دنبال ماجراجویی و کشف ناشناخته‌ها هستند. در این بخش کودکان به همراه خانواده‌های خود سوار بر زیردریایی، از تماشای دنیای زیر آب لذت می‌برند و یا سوار بر قطار به خرابه‌های یک معبد باستانی ورود می‌کنند.

آخرین بخش لگولند دوبی به عنوان «شهر کوچک» شناخته می‌شود. در این بخش با استفاده از 20 میلیون قطعه لگو ماکت سازه‌های معروف ساخته شده است. در بین سازه‌های این بخش، ماکت برج خلیفه با ارتفاع 17 متر بلندترین سازه ساخته شده با لگو است که افراد زیادی را برای تماشا به این پارک می‌کشاند.