۰ نفر

با وجود لغو پروازهای رفت و برگشت چین در روز گذشته؛

پروازهای امروز چین چرا در فرودگاه امام فرود آمد؟

۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۱۶
کد خبر: 413916
پروازهای امروز چین چرا در فرودگاه امام فرود آمد؟

در پی فرود دو هواپیمای ماهان از شانگهای و گوانگ‌ژو با وجود تعلیق پروازهای رفت و برگشت چین، مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: این دو پرواز، آخرین پروازهای چین بود که انجام شد و دلیل آن هم این بود که شرکت هواپیمایی ماهان این پروازها را پیشتر به چین انجام داده بود و نمی‌توانستیم هواپیماها را در چین نگه داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در پی انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت، عصر دیروز (جمعه 11 بهمن ماه) جلسه‌ای به ریاست  اسحاق جهانگیری و با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، امور خارجه، راه وشهرسازی و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد تا برنامه ریزی و تهمیدات لازم برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور انجام و راهکارهای مقابله با این ویروس بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

در این راستا رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، شب گذشته از تعلیق پروازهای چین برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا در راستای تصمیم اتخاذ شده در جلسه راهکارهای پیشگیری از ورود این ویروس و اندیشیدن تمهیدات ویژه برای بازگشت مسافران ایرانی از چین خبر داد.

این در حالی است که بر اساس لیست پروازهای ورودی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بامداد امروز دو هواپیما شرکت هواپیمایی ماهان از چین و از شهرهای شانگهای و گوانگ‌ژو در ساعت‌های 04:28 دقیقه و 05:16 در این فرودگاه فرود آمدند.

علی کاشانی - مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)- در این باره گفت: این دو پرواز، آخرین پروازهای چین بودند که انجام شد و دلیل آن نیز این بود که شرکت هواپیمایی ماهان این پروازها را انجام داده بود و نمی‌توانستیم هواپیماها را در چین نگه داریم.

وی در پاسخ بهخ سوالی درباره اینکه آیا بازگشت این هواپیماها در مصوبه روز گذشته جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور و مقابله با این ویروس، اعلام شده بود یا خیر، افزود: از این مسئله خبری ندارم اما این پرواز به دلیل اینکه مسیر رفت آن قبل از ابلاغ این مصوبه انجام شده بود نمی‌توانست به کشور بازنگردد و از این به اعد دیگر هیچ پروازی نخواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) همچنین درباره تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا از طریق این دو پرواز اظهار کرد: همه اقدامات پیشگیرانه و پزشکی در این راستا انجام خواهد شد و ماموران وزارت بهداشت در ورودی فرودگاه امام خمینی (ره) همه مسافران را غربالگری می‌کنند و هواپیماهای مورد نظر نیز ضدعفونی خواهند شد.