۰ نفر

بهترین مکان‌های برف بازی تهران و کرج

۴ آذر ۱۳۹۸، ۲:۲۶
کد خبر: 397124
بهترین مکان‌های برف بازی تهران و کرج

با شروع فصل زمستان و بارش برف و سفید پوش شدن محل زندگیمان بسیاری از ما ذوق و شوق برف‌بازی داریم و در ذهنمان این سوال پیش می آید که کجا بریم برف بازی؟ در این گزارش به بیان توضیحاتی درباره بهترین مکان های برف بازی در تهران می پردازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، با شروع فصل زمستان و بارش برف و سفید پوش شدن محل زندگیمان بسیاری از ما ذوق و شوق برف‌بازی داریم و در ذهنمان این سوال پیش می آید که کجا بریم برف بازی؟ در این گزارش به بیان توضیحاتی درباره بهترین مکان های برف بازی در تهران می پردازیم.

سفر و گشت و گذار در نقاط مختلف، یکی از اموری است که همواره در مرکز توجه اقشار مختلف جامعه قرار داشته و زمان دقیقی هم ندارد.

ممکن است برخلاف تصور برخی از مردم، افرادی به سفر در فصل‌ها و روز‌های سرد سال علاقمند باشند که این امر در کشور چهارفصل ما تعریف پررنگ‌تری دارد. ما در این گزارش برای این افراد پیشنهاد‌هایی داریم.

در گام نخست تلاش می‌کنیم به سمت شهر‌هایی برویم که برای برف‌بازان مبتدی و حرفه‌ای بهترین مکان‌ها به حساب می‌آیند. در این میان تلاش می‌کنیم سفرمان را از قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران شروع کنیم.

مکان های برف بازی تهران

قدیمی‌ترین پیست اسکی کشورمان در استان تهران قرار گرفته و با نام پیست اسکی آبعلی شناخته می‌شود.

پیست اسکی آبعلی در نزدیکی شهر آبعلی و در ۵۷ کیلومتری تهران قرار گرفته است. این پیست اسکی دربرگیرنده ۵ پیست اسکی است و امکاناتی، چون تله‌کابین، تله‌اسکی را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد.

در اینجا باید بدانید که شهر تهران جذابیت‌های دیگری همچون پیست اسکی توچال، پیست اسکی دربندسر، پیست اسکی شمشک، بام تهران، بوستان پرواز، پارک جنگلی پردیسان، بوستان گفتگو و پارک کوهسار را هم برای مسافران روز‌های برفی و سرد سال دارد.

مکان های برف بازی البرز

دیزین که مهم‌ترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید در کرج قرار گرفته است. این پیست اسکی اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی تأیید و بین‌المللی شده است.

مدت زمان فصل اسکی در دیزین از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.

خور نام یکی دیگر از پیست‌های اسکی استان البرز است. این پیست اسکی در نزدیکی سد امیرکبیر و در کنار روستای تاریخی خور قرار گرفته است. برای رسیدن به این پیست اسکی در ۲۳ کیلومتری کرج-چالوس باید مسیر را از راه فرعی به سمت خاور پی گرفت و از روستا‌های ارنگه و جی گذشت.

پیست اسکی خور یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کرج است.