۰ نفر

۵میلیون گردشگر خارجی در سال98 به ایران آمده‌اند

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 391026
۵میلیون گردشگر خارجی در سال98 به ایران آمده‌اند

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۸ حدود ۵ میلیون نفر گردشگر خارجی داشته‌ایم و امید داریم که تا پایان سال از مرز ۱۰ میلیون گردشگر عبور کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی‌اصغر مونسان امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای سفر اخیر خود به عمان،گفت: همواره بخش قابل توجهی از عمانی‌ها برای گردشگری سلامت و درمان و گردشگری زیارتی وارد کشورمان می شوند.

وی با اشاره به اینکه همچنین مدتی است که عمانی‌ها جهت گردشگری تفریحی هم وارد کشورمان می شوند، افزود: ما مناطق جدید گردشگری کشور را به ویژه در نقاط شمالی به عمانی‌ها معرفی کرده‌ایم و امیدواریم که در آینده شاهد حضور گردشگران ترکیبی بیشتری از کشور عمان به ایران باشیم و قرار  هم بر این است که تورهای ترکیبی را با کشور عمان داشته باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره آمار گردشگری،اظهار داشت: خوشبختانه در ۶ ماهه اول سال ۹۸ حدود ۵ میلیون نفر گردشگر ورودی داشته‌ایم و علی‌رغم شرایط تهدیدکننده گردشگری که مؤلفه‌های بسیار زیادی برای آن وجود دارد، موفق شدیم که آمار بسیار خوبی را در این زمینه به دست آوریم.

مونسان بیان کرد: حدود ۲۷ درصد وضعیت گردشگری ما نسبت به سال گذشته رشد داشته است و امید داریم که امسال از مرز ۱۰ میلیون گردشگر عبور کنیم.

وی اظهار داشت: ما ثبت میراث ملموس و ناملموس را داریم که در بخش میراث ناملموس، آداب و سنن به ثبت می‌رسد و تاکنون ثبت کردن ،شخصیت‌مطرح نبوده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: آثار تاریخی به جا مانده از شخصیت‌ها را ما می‌توانیم ثبت کنیم که به خوبی این کار در جریان است و از حداکثر سهمیه خود در این زمینه استفاده می‌کنیم و اخیراً با اقدامات ابتکاری که انجام شده، به صورت زنجیره‌ای از این ثبت استفاده می‌کنیم اما تاکنون درباره ثبت شخصیت‌ها موضوعیتی نداشته‌ایم.