۰ نفر

اعمال محدودیت‌های ترافیکی اربعین

۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۰:۳۷
کد خبر: 388470
اعمال محدودیت‌های ترافیکی اربعین

در حال حاضر محورهای مواصلاتی هر چهار مرز در استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام دارای بار بسیار سنگینی هستند که این ترافیک ناشی از بازگشت زائرانی است که چه با اتوبوس های حمل و نقل عمومی و چه با خودروهای شخصی در محورهای مواصلاتی در تردد هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سردار تیمور حسینی با بیان اینکه طی روزهای گذشته علی الخصوص امروز، پنج شنبه بار سنگین برگشت زائران در مرزهای چهارگانه مشاهده می شود که در این بین مرز مهران به واسطه اینکه بیشترین خروج زائران را داشته، سهم بزرگی هم از ترافیک دارد، ابراز کرد: پیش بینی می شود با سنگین ترین حجم ورود زائران طی روزهای منتهی به اربعین حسینی و ابتدای هفته آینده مواجه شویم.

وی افزود: در حال حاضر محورهای مواصلاتی هر چهار مرز در استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام دارای بار بسیار سنگینی هستند که این ترافیک ناشی از بازگشت زائرانی است که چه با اتوبوس های حمل و نقل عمومی و چه با خودروهای شخصی در محورهای مواصلاتی در تردد هستند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه در کرمانشاه بار ترافیکی سنگین تری وجود دارد، تاکید کرد: در محور ایلام به مهران بار سنگین ترافیکی دیده می شود اما به تدریج از این سنگینی بار کاسته می شود این در حالی است که در محدوده استان کرمانشاه به واسطه تلاقی بار برگشت مرز خسروی و مرز مهران که عمدتا از محور اسلام آباد غرب- کرمانشاه و کرمانشاه -همدان است، ترافیک پرحجم گزارش می شود.

حسینی با بیان اینکه در ادامه مسیر به سمت استان های مرکزی کشور نیز شاهد ترافیک پرحجم هستیم، گفت: سنگینی بار ترافیکی در محدوده کرمانشاه به بیستون و در ادامه تا اسدآباد و شهر همدان و در ادامه آزاد راه همدان به ساوه مشاهده می شود.

وی افزود: در استان خوزستان نیز دشت آزادگان -شلمچه - خرمشهر و همچنین محور خرمشهر - اهواز دارای بار پرحجمی است لذا دغدغه ما بیش از اینکه روان سازی و هدایت بار ترافیک باشد، شرایط جسمانی خستگی رانندگانی است که با خودروهایشان در محورهای مواصلاتی تردد می کنند لذا بارها به رانندگان توصیه کرده ایم که پیش از حرکت حتماً استراحت کافی را داشته باشند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: در معابر و محورهایی که جداسازی نشده و به صورت دوطرفه در آن ها تردد انجام می شود، کمترین غفلت و انحراف از مسیر اصلی باعث تصادفات می شود که در چند روز گذشته متاسفانه چندین نفر از هموطنان بر اثر همین دلیل، جان خود از دست داده اند و تعدادی نیز مجروح شده اند.

حسینی بیان کرد: در شرایط فعلی که با افزایش بار ترافیکی روبرو هستیم همکاران ما در راهور ناجا حتی در استان های مجاور موظف هستند برای حفظ جان زائران با دقت و قاطعیت نسبت به بی نظمی ها و تخلفات برخورد لازم را داشته باشند 

وی افزود: در حال حاضر به صورت موقت در برخی از محورها محدودیت های تردد اعمال می شود، از جمله این محورها که دارای محدودیت هستند می توان به محور مهران - ایلام اشاره کرد که در حال حاضر به صورت موقت و مقطعی یک طرفه شده است. این کار البته به واسطه این انجام شده که بار ترافیک از شهر مهران کم شود البته راه جایگزین هم به نام محور ملکشاهی برای شهر مهران در نظر گرفته شده که زائران از این مسیر نیز می توانند استفاده کنند 

رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه در مسیر قصر شیرین - سر پل ذهاب نیز طرح ترافیکی اربعین پیش بینی شده که البته تا این لحظه نیازی به یکطرفه کردن مسیر به وجود نیامده است، گفت: در شلمچه و چذابه نیز اگر قرار باشد محدودیتی اعمال شود حتما اطلاع رسانی های لازم را به عمل خواهیم آورد البته به طور قطع از روز شنبه به بعد محدودیت های ترافیکی در محدوده شهر مهران به سمت ایلام به صورت طولانی مدت تری اجرا می شود.