۰ نفر

تردد زائران از مرز مهران 2برابر شده است

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۲
کد خبر: 388419
تردد زائران از مرز مهران 2برابر شده است

استاندار ایلام از افزایش ۲ برابری تردد زائران از مرز مهران نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تسریع در بازگشایی مرزهای چیلات و چنگوله ضروری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست ستاد اربعین استان ایلام‌ که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: تا صبح امروز یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مرز مهران خارج و بیش از ۹۰۰ هزار نفر از طریق مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی گفت: تردد زائران از مرز مهران 2 برابر شده شده و این‌ میزان خروجی و ورودی زایران از مرز مهران معادل ۶۰ درصد ترددها در رفت و ۶۵ درصد ورود کل زایران از این مرز بوده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه هم اکنون روند تردد زائران بدون مشکل در حال انجام است، افزود: موج  بازگشت زائران اربعین حسینی آغاز شده اما به دلیل اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه‌ریزی دقیق ستاد اربعین، ترددها منظم و روان و بدون مشکل در جریان است.

سلیمانی از تدوین سند جامع اربعین با همکاری ستاد مرکزی خبر داد و گفت: علاوه بر این زیرساخت‌های منتهی به مرز در حد مطلوب احداث شد و تنها در برخی نقاط با توجه به حجم زیاد کارها ناتمام ماند.

وی ادامه داد: در روزهای اول در مرز مشکل شدید آب‌رسانی داشتیم که بلافاصله و با تلاش و همکاری همه دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتفع شد.

سلیمانی خواستار تکمیل چهارخطه کردن محور ایلام - مهران بخصوص واریانت کنجانچم شد و از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در تکمیل تونل دوم آزادی و تونل کبیرکوه به استان کمک کند.

استاندار ایلام خواستار تسریع در بازگشایی «چیلات» و «چنگوله» شد و ادامه داد: شهرداری تهران قول مساعد ساماندهی مسیر پیاده‌رو پل زائر تا پایانه مهران را داده است که امیدواریم اجرایی شود.

سلیمانی با اشاره به مقدمات اجرایی شروع خط ریلی به استان نیز گفت: در سفر رییس جمهوری به استان عملیات اجرایی این طرح به صورت رسمی آغاز خواهد شد.