۰ نفر

3مشکل زائران اربعین و توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۶
کد خبر: 388377
3مشکل زائران اربعین و توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا، گم کردن گذرنامه، مدیریت نکردن پول و گم شدن همراهان را ۳ مشکل اساسی زائران اربعین دانست و افزود: از ابتدای راهپیمایی اربعین حسینی(ع) تاکنون ۸۰ زائر ایرانی در عراق جان خود را از دست داده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میر مسعود حسینیان به کربلا افزود: طی روزهای گذشته حدود هزار نفر از زائران کربلا گذرنامه خود را گم کرده‌اند؛ البته ما تا کنون برای بسیاری از این زائران، برگه تردد صادر کرده ایم و آنها به کشور برگشته اند.
او همچنین مدیریت نکردن پول و هزینه ها را دیگر مشکل مهم زائران دانست و گفت: زائران زیادی هستند که بدون برنامه همه پول های خود را هزینه کرده اند و اکنون کم آورده اند؛ ما مراجعات زیادی داریم که برای تامین هزینه بازگشت به ایران از کنسولگری تقاضای کمک می کنند.
گم شدن خردسالان، پیرمردان، پیرزنان و افراد دچار آلزایمر مشکل بخش دیگری از زائران کربلاست که حسینیان به آن اشاره کرد و از زائران خواست که برای همراهان کودک و پیرشان از گردن آویز و کارت مشخصات هویتی استفاده کنند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا در عین حال افزود: گرچه زائران گمشده ممکن است ۲۴ تا ۴۸ ساعت دچار مشکل شوند اما در صورت پیدا نشدن همراهانشان ما آنان را با اتوبوس به مرز ایران می رسانیم و تا با همکاری نیروی انتظامی تحویل خانواده‌هایشان شوند.
حسینیان با اشاره به جمعیت زیادی که طی امروز و فردا به کربلا می‌رسد، به زائران ایرانی اربعین توصیه کرد: مراقب وسایل و همراهان خود باشند و محل توقف خود را در کربلا به خانواده های خود اطلاع دهند.
 او همچنین از زائرانی که در یکی دو روز گذشته در کربلا بوده‌اند خواست هرچه زودتر به کشور برگردند تا در ترافیک بازگشت روزهای آینده دچار مشکل نشوند.
** آمار فوتی ها به حدود ۸۰ نفر رسید
موضوع دیگری که حسینیان به آن اشاره کرد حوادث متعددی است که تاکنون جان حدود ۸۰ زائر ایرانی را در عراق گرفته است.
به گفته او حدود ۳۰ نفر از فوتی ها در اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داده‌اند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا از زائران اربعین خواست که از مسیرهای مشخص شده برای پیاده روی حرکت کنند و در صورت ازدحام جمعیت از این مسیرها خارج نشوند و در مسیر خودروهای سواری و راننده های بی احتیاط قرار نگیرند.