۰ نفر

بیشترین آثار ثبت شده در یونسکو متعلق به کدام کشور است؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۳۳
کد خبر: 388235
بیشترین آثار ثبت شده در یونسکو متعلق به کدام کشور است؟

گرجستان را می‌توان از کشورهای مهمی دانست که دارای تاریخی پر فراز و نشیب بوده از همین رو مکان‌های تاریخی زیادی در آن وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها در یونسکو به ثبت رسیده.هم‌اکنون بیشترین آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده در یونسکو، متعلق به کشور گرجستان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سالانه جمع کثیری از جهانگردان با دیدن آثار جذابی که از این کشور در لیست یونسکو وجود دارد، قصد سفر به این مکان را می‌کنند و با تور گرجستان  راهی آن می‌شوند. وقتی که وارد گرجستان می‌شوید و از نزدیک این آثار را مشاهده می‌نمایید، به فرهنگ دیرینه و تاریخ مهم آن پی می‌برید.

این کشور در طول تاریخ، چندین بار اشغال شده و تحت سلطنت امپراطوری‌های دیگر قرار گرفته است. اما عصر طلایی و نقطه اوج گرجستان در قرن یازدهم و دوازدهم رخ داد؛ زمانی که سلطنت ملکه تامار و شاه دیوید به اتمام رسید و گرجی‌ها خود حکومت کشورشان را به دست گرفتند. آن‌ها در طول سال‌های متمادی، بناهایی با معماری شگفت‌انگیز و تماشایی خلق کرده‌اند که جلوه‌ای ویژه را به وجود آورده‌اند؛ در سال‌های گذشته تعداد زیادی از این آثار در سازمان جهانی یونسکو ثبت گشته و موجب جذب گردشگران فراوانی به این کشور شده است.

گردشگران تور لحظه آخری می‌توانند از این مکان‌ها دیدن کنند و عکس‌هایی خاطره‌انگیز را از سفر به این کشور دوست داشتنی به ثبت برسانند. کلیسای جامع باگراتی، صومعه گلاتی، متسختا و منطقه یوپر اسوانتی از این قبیل جاذبه‌ها هستند.

یکی دیگر از مقاصدی که مورد توجه تاریخ دوستان قرار دارد، کشور ارمنستان می‌باشد.